zaterdag 11 juli 2015

Tegoeddagen

Op de bso van dochter hebben ze vorig jaar net voor de zomervakantie het beleid veranderd, in plaats van ruildagen (gemiste dagen die op tijd waren doorgegeven), die een maand geldig waren werden het tegoeddagen, die een jaar geldig zijn. Handig in vakanties, het kan een hoop schelen.

Dochter mag het hele jaar op woensdag en vrijdag naar de bso, daar hoef ik niks extra's voor te betalen. Dochter gaat deze vakantie drie weken 4 dagen per week naar de bso. Daarvan zijn er 3 dagen per week van niet op haar vaste dagen. Ik heb daarom aangegeven dat ik graag gebruik wil maken van de tegoeddagen die dochter nog heeft. Dat scheelt 50 euro per dag, dus 450 euro.

Die dagen kunnen alleen maar worden toegekend als je de opvang op tijd had doorgegeven (heb ik), en als ze geen extra personeel hoeven in te zetten. Op dat laatste punt was het spannend, omdat er deze vakantie twee bso's gecombineerd worden.

Gister heb ik het nagevraagd, en ik hoef voor de vakantie niks extra's te betalen. Er bleken een hoop ouders te laat de opvang te hebben doorgegeven, pech voor hen, maar fijn voor mij :-)

Nog een pluspunt aan het combineren van de bso's, vanaf 10 jaar moeten de kinderen die dan nog naar de bso gaan naar die locatie. Zo kan dochter mooi kijken hoe ze het daar vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen