woensdag 1 juli 2015

Voorbereiden op de warmte

Ik ben al een paar dagen bezig om mezelf (en dochter) voor te bereiden op de warmte die er is en komen gaat.
Op de bovenverdieping konden er met het dubbelzijdige plakband alleen op mijn slaapkamer een hor hangen. Van de andere kozijnen liet het harder los dan dat ik het erop kon plakken. Vorig jaar heb ik dat zo gelaten, voor dit jaar wou ik het wel anders. Nu kunnen alle ramen zo wijdt mogelijk open staan zonder dat er zwermen muggen binnen komen.

Mijn oplossing, spijkers. Een hele hoop spijkers. Over een paar maanden gaan deze kozijnen er toch uit met de renovatie, op de nieuwe kozijnen probeer ik het wel weer eerst met dubbelzijdig plakband met dat klittenband erop.

In mijn huiskamer heb ik geen gordijnen, ik mis ze ook niet. Aan de zijkant heb ik bij het raam jaloezieën, van die goedkope van de ga.mma. Gister bedacht ik me dat die jaloezieën op het achterraam bij de bank heel handig zijn. Ik heb daar niet veel zon, maar tussen 17 en 20 uur wordt je van de bank afgebakken. 
Ik heb mijn broertje gevraagd of hij me naar de ga.mma wou rijden, en later de jaloezieën wou ophangen. Gelukkig wou hij dat wel. 
Als dank heb ik hem twee flessen drinken, een pak sul.tana's, en een toetje gegeven.

Maandag heb ik in de vriezer twee kilo ijsblokjes gelegd. Gister heb ik de meiden wat ijsblokjes gegeven, daar konden ze lekker mee spelen. Ijsjes heb ik genoeg in de vriezer liggen. 

Vandaag heb ik lekker vrij, en het weekend ook. Dan gaan we naar het zwembad. De buurkinderen gaan dan ook gezellig mee, we kunnen dan vier uur lekker dobberen.

3 opmerkingen:

  1. Als het buiten warmer is dan binnen kun je de ramen beter dicht houden, anders wordt het binnen juist warmer. Zonwering werkt het beste om die warmte buiten te houden.
    Lara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. laken voorhangen doen wij ook werkt prima gr dennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ramen en gordijnen alleen open tussen 4 uur 's nachts en 7 uur 's morgens verder niet. Je moet vooral zorgen dat de warmte niet binnen komt. Gordijnen dicht luxaflex dicht en in mijn geval alle deuren aan de achterkant dicht dan blijft het in de woonkamer met 20 graden prima te doen.

    BeantwoordenVerwijderen