dinsdag 7 juli 2015

Zakgeldverhoging

Sinds dochter naar de basisschool gaat krijgt ze zakgeld. In de onderbouw kreeg ze 50 cent per week. Toen was geld nog iets wat ze niet snapte.

Toen ze naar de middenbouw ging, heeft ze een zakgeldverhoging gehad, ze kreeg toen 1 euro per week. In het begin kwam ze daar prima mee uit. Maar nu ze wat ouder wordt, en ook samen met buurmeisje (en heel soms alleen) gaat shoppen, wordt 1 euro toch wel wat krap.

Daarom vond dochter het tijd voor weer een zakgeldverhoging, want ze gaat nu naar de bovenbouw.
Nu weet ik dat het nibud ook zakgeld advies geeft. Toen ik daarop keek zag ik dat ze voor 8 jarigen €1,20 tot €2 rekenen. Daar zat ik dus 20 cent per week onder.

Ik ben in overleg met dochter gegaan, wat vind zij een redelijk bedrag voor zakgeld? Dochter zou graag 2 euro per week krijgen. Ik ben het daar mee eens, dochter noemde hetzelfde bedrag als ik. We hebben meteen de afspraak gemaakt voor een volgende zakgeldverhoging, die komt op het moment dat ze naar de middelbare school gaat.

5 opmerkingen:

  1. Onze dochter is bijna 9, krijgt 2 euro per week. vind ik zeer redelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig is het Nibud dan hè? Ik gebruik dat ook vaak voor dit soort dingen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, handig zo'n site waar je dat op kunt vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik deed dat vroeger ook al met de kinderen, kijken bij het Nibud. Ook voor het kleedgeld. De afgelopen keer heb ik de site van het Nibud nog gebruikt om uit te rekenen wat ik voor de belasting mocht opgeven toen dochter onder de 21 was en thuis woonde. Dat mocht ik vorig jaar twee kwartalen aftrekken. De jaren daarvoor wisten we dat niet, die gaan we waarschijnlijk corrigeren bij de belastingdienst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn dochter is 11 en krijgt elke week 2,50 Mijn zoon is 9 en krijgt 1,50. Ik doe bij ieder jaar dat ze ouder worden, 0,50 erbij. Als ze naar het voortgezet onderwijs gaan bekijk ik opnieuw wat dan een redelijk bedrag is en wat ze er voor moeten kopen en wat ik nog ga betalen.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen