dinsdag 28 juli 2015

Ziekte van Weil

Dochter brengt haar eerste drie weken vakantie grotendeels op de bso door. Handig voor mij, zo hoef ik me tijdens het werken geen zorgen over haar te maken, er wordt goed op haar gelet en goed voor haar gezorgd. Ook hebben ze erg leuke activiteiten.

Eén van de activiteiten is zwemmen. Ze hebben een aantal keer op de binnenplaats een groot zwembad opgezet, ze zijn drie keer naar een zwembad geweest, en ook twee keer naar een recreatieplas, het meer.

Toen ik dochter gister kwam ophalen, werd ik door de leiding geattendeerd op een mail die 's middags was verstuurd. Vorige week waren ze naar het meer geweest, en zaterdag kwam via de media het bericht dat er in dat meer een bacterie zat die de ziekte van Weil kan veroorzaken.
Thuis heb ik die mail gelezen, en heb nog even verder gegoogeld voor meer informatie.

De ziekte van Weil wordt ook wel de rattenziekte genoemd (jakkes), het water raakt besmet door de urine van de bruine rat. Ook is de incubatietijd één tot drie weken. Dat laatste stond niet in de mail, maar vind ik wel fijn om te weten. Vooral omdat de verschijnselen in het begin lijken op een flinke griep.

Hopelijk is er niemand besmet geraakt. Het is goed dat er alert gereageerd is.

2 opmerkingen:

  1. Oh Bah dat is inderdd geen prettige gedachte.
    Hou je dochter maar goed in de gaten en misschien niet meer zwemmen in dat meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ze gaan gelukkig niet meer zwemmen in dat meer.

      Verwijderen