dinsdag 4 augustus 2015

Betalen voor het buurmeisje

Regelmatig gaat het buurmeisje mee met dochter en mij. Zrg maar gerust bijna altijd. Ontbijten bij de I.kea, zwemmen, naar de bioscoop, deze vakantie gaan beide buurkinderen mee naar duin.rel en de apen.heul.

Met de kleinere uitjes, zoals ontbijten, betaal ik voor het buurmeisje. Dochter mag ook mee met de uitjes van de buren, en zij hebben er ook nooit geld voor gevraagd. Bovendien vind ik het erg leuk dat buurmeisje ook mee gaat. Dochter geniet er erg van, en buurmeisje is een leuk kind.

Gisteravond kwam de buurvrouw bij me. We waren gister wezen zwemmen, en dat had ik betaald. De buurvrouw voelt zich daar erg bezwaard om. Ik vind het niet erg om een paar euro extra te betalen. De buurvrouw vind het wel erg.

Het is niet mijn bedoeling om de buren te kwetsen. Ik heb nu met de buurvrouw afgesproken dat ik het buurmeisje ga stimuleren zelf te betalen. Als ze het geld niet heeft, moet ze het later terugbetalen.

Met die euro voor het ontbijt maakt het me niet echt uit of ik het terugkrijg. Met de grotere uitjes is het wel fijn dat de buren meebetalen. Ze vinden het nooit erg als de kinderen mee gaan, ik probeer het altijd zo goedkoop mogelijk te doen.

9 opmerkingen:

  1. Fijne buurvrouw dat ze dat komt bespreken, ze denkt er in ieder geval over na. Zo kan je een mooie tussenweg bespreken en voelen jullie je beiden niet bezwaard. Opschrijven in agenda wanneer wie wat deed en betaalde zodat je later kan nazoeken als er iets onduidelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed zeg dat jullie er allebei zo over na denken hoe je dit soort situaties aanpakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien kunnen ze samen karweitjes doen om een uitje te betalen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hou oud is het buurmeisje ? Als jullie van te voren weten waar je naar toe gaat, kun je dit toch alvast regelen met haar moeder, veel makkelijker. Gezellig hoor, zo'n buurmeisje, leuk voor je dochter !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt mij ook makkelijker om het te regelen met haar ouders. Hoe moet ze dat betalen, waarschijnlijk heeft zij alleen zakgeld.
      Nic.

      Verwijderen
  5. Wat een fijne buurvrouw..op deze manier blijven jullie kinderen veel plezier hebben samen en jij en de buren een goede verstandhouding.
    Veel mensen kunnen een voorbeeld aan jullie nemen. Complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haar moeder kan toch geld meegeven als ze weet dat ze met jullie meegaat. Misschien staat het meisje straks voor gek als ze geen geld heb of voelt ze zich hiermee niet prettig. Kan me voorstellen dat dit voor haar niet leuk is en dat zou de sfeer toch snel bederven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel goed dat de buurvr dit bespreekbaar maakt maar wat nu als het buurmeisje er van schrikt dat ze opeens moet mee betalen, dan voelt ze zich misschien in verlegenheid gebracht en durft ze de volgende keer niet mee.
    Harstikke leuk voor de meiden om zo samen er op uit te kunnen maar eigenlijk vind ik dat de moeders dat onder elkaar horen te regelen en niet de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De buren hebben hun kinderen altijd gezegd dat ze zelf moeten betalen, hebben ze zelf het geld niet dan kunnen ze het aan hun ouders vragen. Toen de buurvrouw ziek werd is dat er bij ingeschoten. Ik vind het niet erg een paar euro extra te betalen, maar de buren willen niet van mij profiteren.

      Verwijderen