woensdag 12 augustus 2015

De renovatie

Vorig jaar werd de renovatie van de huizen hier in de straat aangekondigd. Aan de ene kant fijn, de huizen worden beter geïsoleerd, er komen zonnepanelen op het dak, ik krijg een nieuwe keuken, en hopelijk een wasmachine aansluiting. Dat vind ik fijne vooruitzichten, het geïsoleerde huis en de zonnepanelen zou op papier toch wel iets op de energierekening moeten schelen, en met een nieuwe keuken hebben de mieren misschien minder kans nesten te maken tussen de randen.

Minder vind ik de onzekerheid. Ik functioneer het beste als ik zoveel mogelijk structuur heb of kan plannen. Dat plannen was erg moeilijk, de renovatie zou eerst in april beginnen, toen in juni, vervolgens in augustus.
Zondag zag ik een brief van de woningbouw in de bus zitten. Er was onder de bewoners in de straat veel onduidelijkheid over wanneer de renovatie begon. Daarom hadden ze er een globale planning bij gedaan. In oktober komen ze hier het dak vernieuwen, in november wordt in het huis gewerkt, en in december krijgen we nieuwe kozijnen en ramen.

Vanmorgen stond er iemand van de woningbouw aan de deur. Hij had de afspraak voor mijn warmte opname (de definitieve bezichtiging) gepland op 1 september om half elf. Dan moet ik werken, dus dat kan niet. Nou, zegt die kerel hooghartig, dan moet u een halve dag vrij nemen. Meneer, ik werk in de zorg, zomaar een halve dag vrij nemen kan niet (bovendien weet ik van collega's in de straat dat er bij hun ook 's middags de opnames gedaan konden worden). Maar het is pas over een paar weken, riep de man uit. Dat maakt niet uit, de roosters zijn al klaar, ik sta ingepland.
Maar het duurt maar een half uurtje en we kunnen om half 8 al beginnen, hoorde ik hem zeggen.

Dan wil ik een afspraak om half 8, dan kan het wel. De man keek moeilijk, en was duidelijk niet blij. Maar ik heb na wat tegengestribbel van die kerel wel een afspraak om half 8 gekregen, op 8 september.

Inwendig was ik best trots op mezelf, het lukt me steeds beter om niet over me heen te laten lopen. Dat andere mensen daar wat minder blij mee zijn, het zij zo.

4 opmerkingen:

  1. Kozijnen en ramen vernieuwen in december lijkt mij ook niet zo fijn, brrrr.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee mij ook niet, hopelijk wacht de vorst tot de nieuwe ramen er in zitten.

      Verwijderen
  2. Blijf op je strepen staan hoor. Hier ook grote renovatie. 1 juli begint men met kozijnen en de gevel schoon te maken. 1 juli was dat allemaal klaar. N 17 augustis ging men verder. Eerst de gevel verder doen. De gevel is al klaar.Behandeld met rottig giftig spul.Slecht voort longpatiënt.Dak, riool en gevelpaten komen ook aan de beurt. Alles in goed onderling overleg!!Dit zijn woningen voor mensen met een handicap. We kunnen altijd in de bouwkeet terecht voor een gesprek.Tja bouwkeet is nergens te bekennen. Planten buiten zijn kapot gegaan.Afspraken maken wordt hier erg moeilijk als ik een andere kalender heb dan de lui van de bouw. En van gezeur houden ze helemaal niet. Maar alles gaat volgens planning en in goed overleg.Sterkte met alles

    BeantwoordenVerwijderen