zaterdag 1 augustus 2015

Goedkope boeken

Ik doe het niet veel meer, maar ik hou van lezen. Vaste momenten om te lezen zijn voor mij de zwemles van dochter, ik heb altijd een boek in de tas zitten, en als we weekendjes weg of op vakantie zijn.

Schrijvers zullen van mij niet rijk worden, ik vind boeken bij de boekenhandel te duur. Ik koop vrijwel altijd afgeschreven boeken van de bieb. Die zijn niet zo duur, kinderboeken kosten een euro, volwassen boeken €1,50.

Gister toen we klaar waren bij de he.ma moest dochter naar de wc. Dat kost daar 50 cent. Ook al kun je dat bedraagt als korting op de volgende aankoop in het restaurant krijgen, ik vind het zonde van het geld.
We besloten naar de bieb te lopen, daar is de wc gratis.
Er stond een grote tafel in de bieb, vol met afgeschreven boeken. En alles voor 50 cent. Hebberig en gierig als ik ben, begon ik te neuzen. Al snel had ik vijf boeken gevonden die ik graag lees, waargebeurde verhalen en verhalen over culturen/geloven.

Toen dochter doorkreeg waarom ik zoveel boeken meenam, wou zij ook nog even snuffelen. Ze vond een paar boeken die ze ook op school hebben, en drie boeken van paul van loon. Daar was ze heel enthousiast over, die boeken zijn altijd stoer.
Grappig om te zien, toen ik haar leeftijd had was ik ook gek op de boeken van paul van loon.

Al met al zijn we goed geslaagd. Onze boeken voorraad is weer goed aangevuld, in totaal tien boeken voor 5 euro.

3 opmerkingen:

  1. Ken je het Zwerfboek? Bij mijn regio is er een FB pagina waarop mensen zetten waar een minibieb aan hun huis is geplaatst.

    Misschien is er bij jou ook een zerfboekbiek in de buurt, kan je je gelezen boeken ook weer kwijt.

    Ook voor kinderen http://kinderzwerfboek.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij kringloopwinkels hebben ze ook vaak boeken voor zulke prijsjes.
    Lara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop mijn boeken vaak op mp. en dan in mijn eigen omgeving (kost het me geen verzend) als ik ze dan uit heb verkoop ik ze gewoon weer, zo lees ik de mp boeken meestal gratis.
    Of op een rommelmarkt voor weinig, sommige hou ik maar vaak verkoop ik ze gewoon ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen