maandag 31 augustus 2015

Kledingbeurs

Twee jaar geleden vroeg een vrouw uit de kerk of ik mee wou naar een kledingbeurs. Ik had geen idee wat het was, maar in het kader van sociale contacten vergroten heb ik de uitnodiging aangenomen.

In de auto kreeg ik de uitleg, het was een goed bezochte tweedehands kledingbeurs, en op het moment dat je naar binnen mocht zou het grijpen wat je grijpen kan zijn.
Overdreven had die vrouw niet, voor aardig zijn en je beurt afwachten was weinig plek. Dat jaar ben ik niet heel erg geslaagd, maar het was een leuke avond.

Vorig jaar ben ik weer mee geweest, en toen had ik de regels al wat beter door. Mijn doel was een winterjas voor dochter, de winterjas die ik nog voor haar had vond ze niet stoer genoeg.
In het rek met winterjassen zag ik twee jassen die er mooi en leuk uitzagen, en ook konden voldoen aan dochters eis, het mocht niet schattig zijn. Ik heb ze meteen uit het rek gegrist, later zou ik ze beter bekijken.

Ik vond ook een mooi vest, wel te groot, maar daar past ze dit jaar al in. Met nog een leuk tuniekje erbij had ik mijn buit binnen, en had ik de tijd om te kiezen welke jas ik mee zou nemen, de witte of de grijze.
De jassen waren veel goedkoper dan ik dacht, en lekker dik. De ene was €4,50 en de andere €5. Ik heb ze uiteindelijk allebei meegenomen. In totaal was ik 14 euro kwijt, en dochter was blij met haar nieuwe aanwinsten.

Dit jaar wil dochter mee. Op internet zagen we dat er dit jaar drie dagen zijn. De datum, 1 oktober, staat al groot in de agenda. Mochten we geen jas vinden is het niet erg, de grijze jas van vorig jaar is nog amper gedragen.

Ik vind het erg leuk dat dochter het niet erg vind om tweedehands kleding te dragen. Ze heeft het ook liever, want zo kan ze meer kleren krijgen. En voor mij scheelt het erg veel.

3 opmerkingen:

  1. Als 2e hands kleding er nog goed uit ziet kun je er prima mee voor de dag komen. Goed voor je portemonnee en voor het milieu! Leuk vooruitzicht om samen met je dochter te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tweedehands kleding vind ik echt een uitkomst. Fijn dat je dochter er ook geen problemen mee heeft, want het geeft echt mogelijkheden.

    Maar zo'n beurs waarbij je moet vechten om de kleding lijkt me dan weer afschuwelijk...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen enkele nieuw gekochte jas. Er is zoveel moois te koop als je zoekt en vooral als je er de tijd voor neemt. Het is er natuurlijk niet altijd meteen.

    BeantwoordenVerwijderen