maandag 17 augustus 2015

Onrustig

Al de hele vakantie heb ik problemen met inslapen. Ik wijt het aan een gebrek aan dagelijkse structuur, in de vakantie hoef ik geen wekker te zetten, we hoeven niet om 8 uur de deur uit, en in plaats dat ik pas om 4 uur op de bank zit, is de verleiding heel groot om wat meer op de bank te zitten.

Vannacht was het helemaal een ramp. Ik denk dat de dakgoot vol begint te raken, elke regendruppel klonk alsof er een hagelsteen in de dakgoot kwam. Er niet op letten lukte me niet. Om zes uur is het me gelukt om twee uurtjes te slapen.

Gelukkig is volgende week de vakantie weer voorbij. Dan krijgen we weer onze dagelijkse structuur terug, en ik hoop dat het slapen dan ook weer beter gaat.

7 opmerkingen:

  1. Wat vervelend voor je dat je slecht slaapt. Meer op de bank zitten is toch niet erg in de vakantie ? Maar misschien helpt het als je op dezelfde tijd naar bed gaat en opstaat als wanneer je werkt. Ben je er maar vast weer aan gewend ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb ik ook last van. Ik ben uit mijn vaste structuur. Ik moet er in de vakantie ook voor zorgen dat ik niet laat mijn bed uitkom en voldoende beweging krijg. Anders heb ik hetzelfde probleem. Ik kan je aanraden om wat meer lichaamsbeweging te nemen en tóch 's ochtends de wekker te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is mijn plan ook. Om de normale tijd uit bed, en meer naar buiten.

      Verwijderen
  3. ik denk dat erg veel mensen dit herkennen!
    kun je uitslapen , lukt het niet gevoel:}
    door de warmte is het al moeilijker om in te slapen , maar vandaag is het al heerlijk wat koeler , dus wie weet slapen
    we als een roos vannacht :}

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je wel eens gehoord van een flowee? Het is een matje waar je op kunt gaan liggen waardoor je heerlijk ontspant. Als je dit doet voor je gaat slapen. Slaap je een stuk rustiger en dieper. Op het matje maak je een stofje aan om beter in je diepe slaap te komen. Ook werkt het super voor spierpijnen. Ik heb er ooit een berichtje over geschreven op mijn blog, nog steeds ben ik er erg blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een goede tip, dank je :-) ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik ga straks op internet zoeken.

      Verwijderen
  5. Vervelend dat je niet in slaap kunt komen. Dat is niet prettig. Maar ik kan me goed voorstellen dat het vanzelf beter wordt als het ritme terugkeert. Ik knap daar zelf ook altijd van op.

    Bedankt voor de tip. Ik vind het een leuk idee zo'n site die een weekmenu voor je uitspuugt. Maar minder leuk is natuurlijk dat je duurder uit was...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen