maandag 24 augustus 2015

Roken

Een paar dagen geleden kwam dochter geschokt naar me toe, ze had een meisje hier in de buurt zien roken. Dat meisje is een paar maanden ouder dan zij. Ik geloofde het niet helemaal, misschien had ze zich vergist?

Gister zag ik dat meisje een beetje triest op de stoep zitten. Ik heb haar gevraagd of er iets was. Ja, zegt ze, de andere kinderen pesten me, omdat ik één keer gerookt heb.

Dus dochter had toch gelijk. Van mij heeft ze ook niet heel veel steun gekregen. Ik vind roken één van de stomste dingen die je kan doen. Vooral met die leeftijd. Dat heb ik haar (in iets andere bewoording) ook gezegd.

Het kind had indruk willen maken door als eerste te gaan roken. De andere kinderen hebben haar daarom uitgelachen.
In mezelf moest ik wel lachen. Hopelijk leert ze op zo'n manier dat roken niet stoer is.
Ik snap dat uitgelachen worden niet leuk is, maar echt pesten is er naar mijn idee niet geweest.

4 opmerkingen:

  1. Harde leerschool voor dat meisje maar misschien wel doel treffend ;-)
    Op een bepaalde leeftijd proberen ze allemaal wel eens wat uit maar als ze zo jong nog is....... ben je echt op de verkeerde weg.
    Hopelijk houdt ze het bij 1 keertje en vond ze het misschien ook nog behoorlijk blehhh

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat triest dat zulke jonge kinderen zich hier al mee bezig houden. Ook goed dat jij haar aansprak zonder te veroordelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prima dat ze heeft gevoeld dat roken niet stoer is. Maar ik zou er nu wel op letten dat er vanaf nu weer gewoon wordt gedaan.
    Iedereen maakt immers wel eens een fout. En zelf willen we toch ook allemaal een tweede kans? Derde, vierde, vijfde..

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk stopt dit meisje met roken. Het is immers ongezond. Wat dat betreft is de reactie van de omgeving misschien wel goed. Ook al is het op dat moment natuurlijk niet zo leuk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen