maandag 10 augustus 2015

Uitgaven vakantie

Voordat ik woensdag op vakantie ging, had ik vijf enveloppen gemaakt, mijn 'potjes' voor elke dag vakantie. Zo kon ik niet ongemerkt meer geld uitgeven, en de laatste dagen niks meer hebben. Ik had 300 euro, het geld voor de benzine en de dagen samen.
Ik had 50 euro per envelop gedaan, en in de envelop op dochters verjaardag 50 euro extra.

De eerste dag heb ik toen we bijna op de plaats van bestemming waren de tank weer volgegooid, dat was 20 euro. In het park hebben we 1 euro in de snoepautomaat en 1 euro in een grijpautomaat gegooid. In het hotel hebben we 5 euro uitgegeven.

De tweede dag hebben we 10 euro aan zwemmen besteed. Later in de supermarkt hebben we drinken en taart gekocht voor dochters verjaardag, bij elkaar 12 euro. En in het hotel 3 euro.

De grootste 'klapper' hebben we op dochters verjaardag gemaakt. De kaartjes voor slag.haren had ik al. We hebben daar wat gegeten en gedronken voor 16 euro (ik schrok me te pletter, dit was voor drie personen een tussendoortje. Later voor de toegang van het zwembad was het 20 euro. Daar hebben we ook avondeten genomen, 10 euro. Ook heb ik mijn broertje 10 euro gegeven voor de extra verbruikte brandstof.

De vierde dag zijn we weer wezen zwemmen, op zaterdag is dat duurder, €17,50. We hebben ook zwembandjes voor dochter gekocht voor €3,50. Later tijdens het verdwalen kwamen we langs een goed uitziende eettent. Daar hebben we allebei wat drinken genomen en een stuk appeltaart (helaas niet te eten), bij elkaar 12 euro.

Gister zijn we op de terugweg pauze wezen houden bij de mac, voor 8 euro, en bijna thuis de tank weer volgegooid voor 25 euro.

Zo de bedragen bij elkaar valt het me mee wat we uit hebben gegeven, ik heb mezelf goed in de hand weten te houden. Vandaag gaan we naar duin.rell, daar heb ik gister ook al boodschappen voor gedaan. Voor ieder is er anderhalve liter.

In totaal heb ik 110 euro overgehouden. Het eten in duin.rell schijnt erg duur te zijn, dat halen we op de terugweg wel ergens. Voor tussendoor nemen we broodjes en wat lekkere koekjes mee. Wel willen we ook naar het tikibad. Mijn doel is van die 110 euro 50 euro over te houden (benzine meegerekend). Dat kunnen we dan gebruiken voor de apen.heul volgende week

3 opmerkingen:

  1. Heb je wel aangegeven dat de appeltaart niet lekker was? Soms is de stap om zoiets te doen moeilijk, maar klant is koning vind ik en het is niet erg ergens voor te betalen maar het moet wel lekker zijn.

    Verder heb je alles prima op de rit en overzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ben ik niet helemaal met je eens. Smaken verschillen, misschien vinden andere klanten hem heerlijk. Dat zij hem niet lekker vond betekent niet dat ze niet hoeft te betalen. Ik vind alleen dat je niet hoeft te betalen als iets.echt slecht is, bijvoorbeeld de kip is nog rauw van binnen, de wijn heeft kurk of de 'salade' blijkt te bestaan uit een paar plakjes komkommer en tomaat. Wel kun je uiteraard aangeven dat iets niet lekker was, misschien kunnen ze er iets mee. Maar dat je dan niet zou hoeven betalen vind ik onzin.
      Lara

      Verwijderen
    2. Andere klanten vonden hem wel heerlijk, twee vrouwen waren hun bordjes af aan het likken. De bodem leek erg op roggebrood, en dat vind ik heel vies. Dat ik hem smerig vond lag meer aan mijn smaak.

      Verwijderen