zondag 9 augustus 2015

Weer thuis

De vijf dagen vakantie zitten er weer op. Dochter en ik hebben ontzettend leuke dagen gehad.

De eerste dag hadden we het slimme idee meteen de auto bij het hotel neer te zetten, en daarna pas naar de receptie te lopen. Bij het naderen van het hotel zagen we al dat het mega druk moest zijn, overal stonden auto's. Gelukkig was er bij het hotel nog genoeg plek. Toen we uitstapten kwam er meteen iemand op ons af lopen, het was niet de bedoeling dat we daar parkeerde, dat was alleen voor de hotelgasten. Ik heb de man uitgelegd dat het onze eerste dag in het hotel was. Vervolgens begon de man vriendelijk uit te leggen hoe we bij de receptie moesten komen, en gaf meteen de waarschuwing dat het heel druk was in het park.
Dat bleek niet overdreven. We hebben ons ingecheckt, en hebben tijdens het wachten op de sleutel wat gegeten en gedronken. Daarna hebben we lekker rustig in het hotel doorgebracht.

De tweede dag zijn we naar een buiten zwembad in exloo gereden. Ook dat was erg leuk, er waren twee waterglijbanen, en met de hitte van die dag was zwemmen heerlijk.

De derde dag was dochter jarig. De dag begon voor haar heel leuk. Ze helpt 's ochtends in het hotel mee met het ontbijt klaarzetten, de meeste medewerkers kennen haar al goed, ze doet het al jaren. De medewerkster van vrijdag had een cadeautje aan dochter gegeven, een knuffel waar dochter al dikke vrienden mee is.
Om 9 uur kwam mijn broertje ons ophalen voor slag.haren. Ik had thuis al gelezen dat daar ontzettend veel wespen zaten. In plaats van zoet drinken had ik flesjes water meegenomen.
De verhalen op internet waren niet overdreven. Wat ongelofelijk veel wespen waren daar. Samen met de drukte, de warmte en het feit dat er alleen water gedronken mocht worden van mij (buiten), maakte dat dochter er geen klap aan vond. Toen we langs het nieuwe zwemgedeelte kwamen, had ze er genoeg van. Ze wou zwemmen.
Thuis had ik al naar alternatieven gekeken voor slag.haren, voor het geval het echt zo erg was. Mijn broertje wou ook wel zwemmen. Nadat we in het hotel de zwemkleren hadden opgehaald, zijn we doorgereden naar een zwembad in assen. Dat leek me thuis al erg leuk, drinken was er gratis. In het echt is het nog een veel mooier zwembad. Ondanks dat slag.haren door de omstandigheden erg tegen viel, heeft dochter een superdag gehad.

Zaterdag zijn dochter en ik teruggeweest naar het zwembad, en hebben ons erg vermaakt. 'S middags zijn we bewust 'verdwaald', en hebben we de omgeving verkent, Drenthe is een mooie provincie.
Vandaag zijn we om 11 uur in de auto gestapt, en  nu zijn we weer lekker thuis. Het was een vakantie om op terug te kijken :-)

5 opmerkingen:

  1. Leuk dat je er weer bent! Wij wonen vlak bij drouwnerzand.. Zijn jullie niet een dagje in hun park geweest? Dat zit toch bij je verblijf in?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zit bij het verblijf in, maar als het zo druk is, is er weinig aan. We zijn daar wel naar binnen geweest om eten te halen.
    Nu hadden we voor de eerste keer een auto bij ons. Het was erg leuk om de dorpen te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat begrijp ik hoor.. Ik was er woensdag met m'n dochter haar vriendin.. Was de drukste dag ooit daar... Ben vooral heeel rustig op m'n stoel blijven zitten met m'n vliegenmepper .. Ja de omliggende dorpen zijn prachtig. Net als t zwembad in exloo.. En exloo zelf ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met mijn dochter EN haar vriendin moet her zijn natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan was het woensdag zeker overal druk want Julianatoren was ook "verboden" gebied voor abonnementhouders. Maar we zijn er afgelopen week toch 2x geweest, maar toen was het wel rustiger allemaal.
    Maar wat fijn dat jullie zo lekker hebben genoten, jammer alleen van de wespen, is ook wel heel erg dit jaar. Volgens mij krijgen we een strenge winter. En het is daar natuurlijk een prachtige omgeving zo in de bossen. En ach, eten halen van het park is ook goed, of aan het einde van de middag even heen gaan. Als het toch bij de prijs in zit is dat ook niet erg.
    En nog gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen