vrijdag 28 augustus 2015

Werk en zo...

Al een hele tijd is er binnen mijn team een flink personeelstekort. Ziekte, contracten die niet verlengd mogen worden en pensioen, in combinatie met de veranderende regels vanuit de regering. Het is geen goede combinatie.

Door het tekort wordt ook de druk groter. Want de kamers moeten toch schoon. Een tijd geleden is er een flinke uitbarsting tussen twee collega's geweest. Zo flink dat ze niet meer met elkaar praten. Die uitbarsting heeft er ook voor gezorgd dat het team in twee kampen is verdeeld.

Vandaag was er weer een confrontatie tussen twee collega's. Ik hou me bewust uit de twee kampen, ik wil met iedereen kunnen samenwerken. Van de ene collega had ik haar verhaal gehoord. Ik ben ook naar de andere collega gegaan, en ik trof haar in tranen aan. Ze zag het even niet meer zitten. Na ons gesprek leek ze zich wat beter te voelen, en later op de dag spraken de twee collega's weer tegen elkaar.

Een collega uit de zorg had iets meegekregen van vandaag, en vroeg me wat er aan de hand was. En of ze de teamleider mocht tippen om met ons allemaal in gesprek te gaan. Wat mij betreft wel. Wie weet worden we allemaal verdraagzamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen