vrijdag 21 augustus 2015

Zorgverzekering

Al een tijdje ben ik bezig met het aflossen van mijn schuld aan de zorgverzekering. Die schuld heeft al een keer heel laag gestaan, op 190 euro. Het einde leek toen bijna in zicht, waar ik heel blij om was. Tot ik tegelijkertijd twee rekeningen van de eigen risico kreeg, van twee jaar. Daar had ik geen rekening mee gehouden. Door mijn therapie bij de ggz ben ik door dat risico gevlogen. Nu ben ik wel blij dat de rest van de rekening vergoed is, het totaal bedrag van die behandeling was 5500 euro.

Vandaag viel er een brief op de mat van het incassobureau/deurwaarder. Ik kreeg tot maandag de tijd om het resterende bedrag te betalen, anders krijg ik een dagvaarding.
Ik heb meteen gebeld, want deze maand nog en volgende maand, en dan ben ik van die schuld af. Ik zou het gigantisch zonde vinden als er weer (onnodige) kosten bovenop komen.
Gelukkig gingen ze akkoord.

6 opmerkingen:

  1. Had je dan geen betalingsregeling met de ziektekostenverzekering afgesproken? Vaak kan dat wel hoor en zo voorkom je dit soort stressmomenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor het eigen risico erbij kwam wel, maar ze konden daarna met mijn voorgestelde bedrag niet akkoord gaan, het moest hoger. Daarom ben ik nu ook blij dat ze wel akkoord zijn.

      Verwijderen
    2. Ja dat is fijn, de kans dat iemand betaald als het bedrag bij je past is tenslotte groter dan als het te hoog is. Maar wellicht hebben ze slechte ervaringen en vallen de mensen van goede wil zo een beetje tussen de wal en het schip. Maar fijn dat het gelukt is. :)

      Verwijderen
  2. Oprecht nieuwsgierig: vind je het dan niet moeilijk zoveel geld aan vakantie uit te geven als dit boven je hoofd hangt? Vroeger toen ik jong was werd er pas geld uitgegeven aan luxe als de schulden waren afbetaald. Met de kinderen deden we gratis dingen in de vakantie, ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik de vakantie had moeten betalen ten koste van de afbetalingen wel, dan had ik er meer moeite mee gehad. Ik heb in mei en juni, op één weekend na, elk weekend gewerkt voor de vakantie. Vakantie en weekendjes weg is een luxe, dat ben ik met je eens.

      Verwijderen
  3. Goed dat je gelijk gebeld hebt! Dan toon je initiatief en valt er inderdaad gelukkig nog wat te regelen. Fijn dat je al snel van die schuld af zult zijn!

    BeantwoordenVerwijderen