maandag 14 september 2015

De kosten voor ons weekendje weg

In december ga ik met dochter een weekendje naar slag.haren. Mijn plan was om daar (veel) voor te sparen. Daar is nog niet heel veel van gekomen. De stand staat nu op 70 euro. Mijn eerste reactie was dat 70 euro in slag.haren weinig is, alles is daar zo duur.

Iets op papier zetten werkt voor mij heel goed, het geeft duidelijkheid en inzicht.
Wat denk ik nodig te hebben?

Een aantal dingen kan ik meenemen. De flesjes drinken voor bij de bingo. Een flesje kost daar €3,50, en de avond is lang (en warm), twee flesjes is geen overbodige luxe. In plaats daar 14 euro per avond aan drinken uit te geven, kan ik dezelfde flesjes ook bij de supermarkt krijgen voor 90 cent.

In plaats van alles in de supermarkt daar te kopen, kan ik drinken en beleg ook meenemen in de koffer, net zoals een pak koekjes. Dat scheelt ook al een hoop geld.

Zo ziet mijn oppervlakkige planning eruit:

  • Het ontbijt (voor twee dagen):   €20
  • Avondeten (voor twee dagen):  €20
  • Twee keer iets drinken in het park: €20
  • 10 euro voor dochter om vrij te besteden (het scheelt een hoop gezeur en ze leert de waarde van geld kennen).
Ik heb nog tien weken. Maar voor mijn eigen gevoel vind ik het fijn dat ik ook uit kan komen met het geld wat er nu is, zonder dat dochter het gevoel heeft dat we beknibbelen op onze 'sinterklaasvakantie'. Ik gun het haar dat ze een geweldig weekend heeft.

4 opmerkingen:

  1. Zelf eten meenemen scheelt de helft van de onkosten van een weekeind weg. Ik ga met mijn zoon weleens naar dat andere beroemde pretpark, de E.En neem dan een koffertje met kleren en een koffertje met eten, drinken en lekkers mee. Is ook veel gezonder, veel mensen doen dat zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is dat iets drinken in het park ook voor de lunch ? Of zit dat bij het ontbijt in?
    Verder denk ik dat je het daarmee best moet redden als je zelf wat spullen meeneemt.
    Veel voorpret gewenst.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De lunch zit bij het ontbijt in, dat moet prima kunnen :-)

      Verwijderen
  3. Wat een goed idee om de feiten echt even op een rijtje te zetten. Soms vallen dingen ook mee. Het gaat vast lukken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen