donderdag 10 september 2015

De spelling van dochter

Toen ik dochter woensdag ophaalde, vertelde ze heel trots dat ze met spelling terug is gezet, ze heeft nu een werkboek uit groep 4.
Zelf vind ze het niet erg, het werk uit groep 4 is beter uitvoerbaar, en er zit nog steeds een hoop uitdaging voor haar in.

Ik weet dat dochter heel veel schrijffouten maakt. Ze schrijft de woorden vaak hoe je het zegt.
Ik ben er eind groep 3 al mee opgehouden om haar constant te verbeteren. Ze werd op school al genoeg verbeterd, en ze was zo trots op haar schrijfwerk. Thuis moest ze zich gewaardeerd kunnen voelen.

Dat ze nu weer is teruggezet vind ik fijn. Ze gaat met plezier aan haar schoolwerk, en ze steekt hier nu meer van op dan van het groep 6 niveau. Dat ze er met trots over verteld is voor mij een goed teken, ze voelt zich vertrouwd en veilig.

Een liefdesbrief van mijn dochter.

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk zulke briefjes. Bij het huiswerk wijs ik mijn dochter er wel op, en nu ze bijles heeft om haar achterstand op taalgebied bij te werken heeft ook meer bij andere dingen, maar nooit bij zulke briefjes, die horen gewoon zo te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ze het als een opsteker ziet en niet als een nederlaag. Ze leert het heus wel oo den duur, dan maar iest langzamer, is helemaal niet erg. Kinderen moeten al zoveel tegenwoordig het verbaasd me wel eens dat alles voor die kleintjes ook al zo prestatiegericht is. Geen goede ontwikkeling vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft! Dan komt dat leren vanzelf wel heb ik het idee. En wat spellen betreft: volgens mij leren ze dat sowieso niet meer zo goed tegenwoordig....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bewaren hoor, zulke briefjes :)
    Ik heb van mijn oudste zoon voor Sinterklaas een verlanglijstje bewaard waarop hij oa een goggeldoos vraagt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is er op school al eens gedacht over dyslexie. Als ik zie wat ze schrijft en hoe je erover vertelt zou ik daar niet van staan te kijken. Ook op rekengebied kan dit invloed hebben dyslecten kunnen namelijk moeilijk automatiseren. Hoe was ze als kleuter. Kenden ze snel de namen van klasgenootjes, en herkende ze kleuren. Heeft ze gekropen als baby of was ze een billenschuiver .Kan ze goed veters strikken al deze zaken kunnen lastig gaan als ze dyslexie hebben. Ik zeg niet dat ze het heeft maar als moeder van twee dyslecten herken ik veel dingen in je verhalen.
    Het zou jammer zijn als ze dit zou hebben maar het niet onderkent word.
    Voor de rest ga je er prima mee om en zo'n briefjes zijn geweldig.
    Moeder van drie

    BeantwoordenVerwijderen