donderdag 24 september 2015

Gevonden portemonnee

Vanmorgen toen ik dochter naar school bracht zagen we een portemonnee op straat liggen. Nee he. Ik heb hem opgeraapt en er in gekeken. Er zaten gelukkig geen belangrijke persoonlijke pasjes in, alleen een sportpas. Ook het contante geld viel gelukkig mee, 6 euro.

Het zat me niet lekker dat ik een portemonnee van iemand anders bij me had. Naar het politiebureau brengen zou me €4,50 aan de bus kosten, het inleverloket bij de gemeente is om 12 uur al dicht. Dat zou pas maandag kunnen.

Met een collega sprak ik daarover. Nieuwsgierig vroeg ze of ze het pasje mocht zien, ze sport zelf bij dezelfde vereniging. De persoon in kwestie kende ze niet, maar ze bood aan de portemonnee vanavond bij die club in te leveren. Daar zullen de gegevens wel bekend zijn, en dan kan de portemonnee weer bij de eigenaar terecht komen.

Ik vind het een goede oplossing, het voelt voor mij veel beter aan dan dat ik tot na het weekend moet wachten met inleveren.

2 opmerkingen:

  1. Wat een goede oplossing! Iedereen straks blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. er is ook een site waar je gevonden en verloren dingen kan melden. verlorenofgevonden.nl werkt echt zo heeft mijn man zijn sleutels snel weer terug gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen