zaterdag 5 september 2015

Gevonden

Sinds ik bezig ben met bezuinigingen, let ik veel meer op de prijzen. Veel dingen koop ik niet meer buiten de goede aanbiedingen om, en dan het liefst in achterlijke hoeveelheden, zodat ik weer door kan tot de volgende goede aanbieding.

Ook werp ik regelmatig een blik in de vuilnisbak bij de supermarkt. En soms vis ik er wat uit. Zoals statiegeldflessen. Zelfs in de vuilnisbak bij de flessen automaat zitten soms statiegeldflessen. Maar ook flessen van bijvoorbeeld de l.idl. Die leveren we wel in.
Ook vond ik in de zomer een mooie zonnebril in de vuilnisbak, hij lag bovenop. Zonde, hij zag er nog goed uit. Dochter wou graag een coole zonnebril, dus hij kwam goed van pas. Thuis heb ik hem goed schoongemaakt en mooi ingepakt.

Gisteren stond er bij een verkeersbord in de buurt van de supermarkt een pakje drinken. Hij leek nog helemaal dicht de zitten. Bij nadere inspectie bleek dat ook zo te zijn.
Dochter heeft het pakje thuis genietend opgedronken. Dat merk drinken koop ik nooit, ik vind het te duur. Het feit dat het langs de kant van de weg stond deed niets af aan de vreugde van dochter dat ze het zomaar mocht opdrinken.

Soms zijn gevonden dingen zo slecht nog niet :-)


2 opmerkingen:

  1. Mijn man had laatst een keer ruzie met de flesseninname automaat. Hij had een storing of 'jam'. Heeft ie de bierflesjes er gewoon naast gezet, had geen zin meer om te wachten! Zonde vond ik, maar zijn lontje is op zulke momenten erg kort helaas :( Nou ja, een ander is er weer blij mee met gevonden statiegeldflessen ;-)
    En voortaan lever ik de flessen in :-D

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kunnen jullie toch blij zijn met kleine dingen, en zo leuk dat dochter er ook helemaal in mee gaat.

    Super bezig !

    BeantwoordenVerwijderen