dinsdag 8 september 2015

Net een nieuw huis

De definitieve opname voor de renovatie van mijn huis is geweest. Ik ben echt zo blij. Ik krijg:


  • Stroom in de schuur.
  • Een waterdichte kelder (dus geen binnenzwembad meer als het regent).
  • Een wasmachine aansluiting in de keuken, in plaats van onder dochters bed.
  • De schoorsteenmantel gaat eruit, daardoor krijg ik een stuk meer woonkamer die ook te gebruiken is.
  • Extra kastruimte in de keuken.
  • Een nieuwe keuken.
  • Een nieuwe stoppen kast.
  • Overal nieuwe kozijnen+ramen.
  • Het huis wordt goed geïsoleerd.
  • En natuurlijk de zonnepanelen.
Ik ben heel erg blij. Ik krijg geen nieuwe wc, maar ik krijg wel ontzettend veel andere dingen. Zelfs de wasmachine aansluiting, waar eerst zo moeilijk over gedaan werd, werd nu spontaan aangeboden.
Door het verwijderen van de schoorsteen kom ik wel in een bouwput te zitten, het geeft ongelofelijk veel troep, aldus de opzichter. Toch heb ik het wel aangenomen. Want dan is het tijdelijk een bouwput, maar ik kan daarna mijn huis heel anders indelen, doordat die hoek ook te gebruiken is.

Ik ben een blij en gelukkig mens!

18 opmerkingen:

  1. Klinkt goed zeg! Vooral die zonnepanelen. En die schoorsteenmantel: mis je dan niet een stuk gezelligheid als die weg gaat?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De schoorsteenmantel is alles behalve mooi. Toen ik hier in dit huis kwam heb ik gevraagd of hij niet weg kon/mocht. Toen was het antwoord nee. Dat ik nu de kans krijg hem wel weg te laten halen, en op kosten van de woningbouw, voor mij is het helemaal prima.

      Verwijderen
    2. Zonnepanelen klinkt leuk maar de servicekosten zijn vaak zo hoog dat het voor huurder niet aantrekkelijk meer is.

      Verwijderen
    3. Met de zonnepanelen is er niets te kiezen, die krijgt ieder gerenoveerd huis.

      Verwijderen
  2. Bij een nieuw begin hoort een nieuw huis! Maar hou ook rekening met kosten voor jou.. want een nieuwe kamer vraagt dan ook een nieuw kleurtje, nieuwe ramen, nieuwe gordijnen enz. ... maar je hebt ook nog wel tijd om te sparen! Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van dat zwembad dan, lijkt mij zo lekker;)
    Maar geweldig dat alles zo opknapt zeg, je moet ff door de troep heen maar daarna lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk voor jullie! Witten en behangen ze dan ook je woonkamer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb alleen verf op de muren. Doordat de schoorsteen weg gaat, worden de twee lelijkste muren opnieuw gestuuckt. Verven kan ik wel, misschien dat ik voor een andere kleur ga :-)

      Verwijderen
  5. Hoe zit het met tijdelijk vervangende woonruimte?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan kamperen in ons eigen huis. Er zijn geen medische redenen om hier niet te kunnen blijven, en ik heb gelukkig ook geen asbest in huis, dat is destijds al weggehaald.

      Verwijderen
  6. Mooi lijstje ga je krijgen. Wel even troep maar dan kom je inderdaad in een nieuw huis te zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn voor je zeg. Ff in de troep en dan een huis met meer woongenot. Wasmachine aansluiting onder het bed? Je snapt toch wel dat ik daar raar van opkeek. ;) wat mensen toch verzinnen he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De opzichter noemde mijn oplossing ook redelijk ouderwets. Ik heb nu de slangen over het aanrecht, als ik ga wassen sluit ik de aanvoerslang op de waterkraan aan, en de gootsteen is de afvoer.

      Verwijderen
  8. Die troep is tijdelijk. Heb in eenzelfde situatie gezeten, de schoorsteenmantel is ook weggehaald. En inderdaad, wat je zegt, daarna kun je je huis anders indelen. Je gaat er alleen maar op vooruit, ook met die nieuwe kozijnen en ramen. Bij mij leek het alsof m'n huis groter was geworden, doordat ik na de renovatie nu ook de keuken s'winters kon gebruiken, die was voorheen veel te koud. (nu cv en voorheen geen verwarming) Probeer zoveel mogelijk inspraak te krijgen, voor zover mogelijk, in eventueel keuze voor bijvoorbeeld keukenkastjes, indeling keuken ect. Je eventuele wensen vantevoren opschrijven helpt ook. Veel succes. Groetjes Turfie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mag samen met mijn dochter de keuken gaan uitzoeken :-) dat wordt nog een leuk uitje ook.

      Verwijderen
    2. Leuk om te doen! Ook moeilijk ��. Er is zoveel leuks ook al zal je uit een bepaalde prijsklasse moeten kiezen. Misschien tegen eigen bijdrage nog een extra kastje erbij in zelfde soort? Nu kan het. Ingrid (SE)

      Verwijderen
  9. Gefeliciteerd! Fijn voor je. Ik denk dat jij goed door de troep heen kan kijken en het einddoel ziet: een goed gerenoveerd huis! Een haard/kachel met schoorsteenmantel kan leuk zijn(hebben wij ook) maar ook heel bepalend met inrichten zoals je al zei. Heerlijk plannen maken. Weet je ook al de planning wanneer ze gaan beginnen en hoelang het ongeveer gaat duren?groetjes, Ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In oktober leggen ze het nieuwe dak, in november/december wordt de binnenkant gedaan, en de week voor de kerst komen de nieuwe kozijnen en ramen er in.

      Verwijderen