woensdag 9 september 2015

Prutsers

Een paar weken terug schreef ik over de terugbetaling van vitens die ik zou krijgen, 375 euro.
Dat bedrag zou op of omstreeks 3 september worden overgemaakt, dat was donderdag. Vol verwachting keek ik er naar uit.

Helaas, donderdag was er niks. Misschien vrijdag dan. Maar ook vrijdag kwam er niks. Maandag stond er nog steeds niks op mijn rekening, en besloot ik contact op te nemen met vitens, om te vragen wanneer omstreeks was.

Al snel was het probleem gevonden, de computer had het gedaan. Ik denk degene die erachter zat, maar goed.
Nu zou het wel goed in het systeem staan. Helaas voor mij hebben ze maar één betaaldag, en zou ik het pas donderdag of vrijdag op mijn rekening hebben. Op mijn vraag of het niet eerder kon, was het antwoord nee.

Maandag was ik goed pissig. Ik heb mijn hart even gelucht, en diegene boos laten weten dat ik ze grote prutsers vind. Met een hoofdletter p.

Vandaag had ik een bijschrijving van vitens van 219 euro. Ik was verbaasd, ik had 375 euro verwacht. Mijn eerste gedachte was dat ik misschien een rekening was vergeten en dat verrekend was. Maar dat bedrag klopte dan ook niet, ook niet met eventuele aanmaankosten erbij.
Ik heb weer contact opgenomen met vitens, met de vraag wat er met dat bedrag was gebeurd. Ik ben heel blij met de 219 euro, maar 156 euro vind ik erg veel om niet te weten wat er mee was gebeurd.

Weer heeft het systeem het gedaan, het bedrag is daar blijven hangen. En ik maar denken dat computers worden aangestuurd door mensen. Deze keer hoef ik geen week te wachten, de medewerker heeft beloofd dat het vrijdag wordt overgemaakt. Ik hoop het...

Eén ding weet ik wel, ik hoef mijn woorden van maandag niet terug te nemen. Als ik ze toen al geen prutsers had gevonden, had ik dat nu wel gevonden.

3 opmerkingen:

  1. Inderdaad prutsers die de schuld bij de computers leggen. Is wel lastig die afhankelijkheid want soms kan je er zelf echt niets aan doen als medewerkers van zo'n bedrijf. Programma is dan niet goed.
    Soms worden systemen aan elkaar gekoppeld en dan werkt er iets niet.

    Zo kreeg ik eens een afrekening van MIJn hypotheek afgeschreven op naam van al jaren ex-man. Foutje van de bank, ik werd niet bedankt, kreeg geen 100 euro en heb hen ook niet bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd handig om computers de schuld te geven. Hier een kennis met het volgende verhaal : haar man was overleden maar de bank bleef haar man post sturen.Bellen hielp niet dus langs geweest bij de bank, duizend excuses zou niet meer gebeuren. Niet veel later kwam er ook een excuusbrief met als aanhef : geachte meneer de Wit....Weer bellen, duizendmaal excuus computerfoutje want het lukte niet om meneers naam uit de computer te halen maar werd echt aan gewerkt.. Nogmaals een brief voor meneer. Weer klagen bij het bankkantoor. Nogmaals een brief voor meneer met de belofte dat ze post niet meer aan meneer zouden adresseren.Weer naar de bank, nu om de rekening op te heffen. Nogmaals een brief van de bank : geachte meneer de Wit, het spijt ons dat wij hebben vernomen dat u uw lopende rekening bij ons wilt beeindigen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is niet meer prutserig te noemen, ik vind dat ronduit onbeschoft. Het kan de nabestaanden een hoop pijn doen, en dan keer op meer. Je zou ze die brief door hun strot duwen.

      Verwijderen