vrijdag 11 september 2015

Rare pakketjes

Een paar weken geleden vertelde mijn zusje over een voorval bij haar in de flat. Een kerel was langs een paar appartementen gegaan met het verhaal dat er een pakket voor hem daar was afgegeven. Toen de politie werd gebeld was de man zo verdwenen, maar de dagen daarna was hij wel steeds gesignaleerd, hij hing er rond.

Mijn zusje liet vandaag een brief zien, die van een online warenhuis kwam. Er was voor bijna 200 euro spullen op haar adres besteld. Mijn zusje is zich kapot geschrokken, en heeft direct contact met het warenhuis opgenomen, en daarna heeft ze de politie gebeld. De spullen waren ook niet op haar naam besteld, maar op naam van een (voor haar) onbekende man.
Gelukkig voor mijn zusje was het bedrag voor achteraf betalen overschreden, en daarom is er alleen een brief verstuurd, en geen pakket.

Ik zou toch wel de kriebels krijgen denk ik. Want wie zit daarachter? Ook omdat er meerdere mensen in die flat er mee te maken hebben (gehad). Hopelijk voor hun stopt het. Gelukkig lichten de bewoners elkaar in, zodat er al vlug de politie werd gebeld, en er geen pakketjes zijn meegegeven.

3 opmerkingen:

  1. Blijft actueel:

    https://www.fraudehelpdesk.nl/alerts/neem-niet-zomaar-pakketjes-aan/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als mensen veel schulden hebben, ik geloof ook als ze in de schuldsanering zitten, kunnen ze geen spullen bestellen ophun eigen adres. Om de boel te omzeilen geven ze dan een ander adres op. Mijn zus heeft dit eens meegemaakt dat op haar adres spullen kwamen die op naam stonden van iemand uit haar flat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste controle is naam en adres. Als naam of adres niet kloppen, dan niet aannemen. Bijv: B woont op adres X. Als er dan een pakketje wordt aangeboden voor D op adres X, niet aannemen (tenzij D een nieuwe bewoner is).


    BeantwoordenVerwijderen