woensdag 16 september 2015

(Te) goedkope kleding

Vorige week belde mijn zusje me lichtelijk in paniek op. Dat is niet geheel vreemd, ze belt wel vaker op voor advies, meestal als één van haar kinderen ziek is.

Deze keer belde ze voor iets anders. Ze had op facebook gelezen dat er op ali expres kindersweaters voor 25 cent werden verkocht. Alleen ze heeft geen internetbankieren (bewindvoering), en ook haar prepaid visa was leeg. Of ik ze misschien wou bestellen, ze zou het geld de andere dag geven.

Bij de advertentie van de bewuste truien zag ik dat ze in de app 13 cent kostten. Vol van verbazing ging ik verder kijken. Die verkoper had echt belachelijk lage prijzen. Voor mijn nichtje heeft mijn zusje er een leuke pyama van 18 cent erbij genomen, en voor dochter vond ik twee hele leuke jurkjes voor 16 cent per stuk. Hopelijk past ze die ook.

Voor de kledingbank heb ik twee pyama's, twee shirts, twee jurkjes en twee leuke setjes besteld. Alles bij elkaar was €4,88.
Hopelijk komt het ook nog binnen, en anders is de schade niet heel groot.

Ik weet dat die kleding te goedkoop is. Ik wist niet eens dat het zo goedkoop kon worden aangeboden. Mijn gevoel erover is ook heel dubbel. Ik weet dat die kleding niet eerlijk is, dat kan haast niet anders. Maar of er echt eerlijke kleding bestaat? 


12 opmerkingen:

  1. Heb je goed naar de maten gekeken want die kunnen flink kleiner zijn dan de maten die wij hanteren. Voor de club bestelden we daar tshirts voor de kinderen en die bleken ongeveer twee maten te klein. Ook de kwaliteit was zozo maar dat heb je ook bij Primark met enige regelmaat.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, ik denk dat je zelf ook weet dat je voor zulke prijzen echt geen 'eerlijke' kleren kunt kopen. De kwaliteit zal ook wel niet zo goed zijn.. Ik denk niet dat de mensen/kinderen die deze kleren in elkaar hebben gezet iets verdienen. Of er echt eerlijke kleren bestaan weet ik ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou maar voorzichtig zijn; het kan zijn dat je aan de postbode nog een flink bedrag mag betalen. Zie ook https://www.consumentenbond.nl/tablet/webshop-aliexpress-review/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal bij Nieuw Begin niet het geval zijn, het aankoopbedrag is daarvoor te laag. Als het boven de 25€ is komen er kosten bij voor btw, douane. Komt omdat het van buiten de EU wordt ingevoerd.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  4. Eerlijk is het zeker niet,... zelf zou ik het nooit doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er bestaat echt wel eerlijke kleding maar dat is meestal wel wat duurder! Ik koop bijna alles bij de kringloop, ook niet duur en goed voor het milieu!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb daar ook wel eens wat kleding gekocht, wel voor normalere prijzen, maar allemaal of te klein of er was wat aan. Ik heb besloten het niet meer te doen. En die prijzen die jij noemt zijn natuurlijk veel te laag inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja, ik heb ook wel een schoenen daar besteld die ook te goedkoop leken, bleek het later een foute verkoper te zijn, maar omdat ali express het geld achter houdt tot de bestelling helemaal afgerond is kreeg ik gewoon mijn geld terug. Ook met een bestelling die niet aankwam. Dat laatste had wel wat voeten in aarde want de verkopere bleef de tijd maar verlengen, maar na veel gedoe (pakket was weer retour bij de verkoper gekomen) kreeg ik ook daar mijn geld terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik bestel wel vaker via die site. En doe altijd een aantal maten groter. En ik kijk ook altijd naar de feedbacks. Want sommige verkopers verkopen troep. Maar als goed zoekt naar de goede feedbacks dan kan je idd voor een prikkie kleding kopen!! En ik bestel niet veel van 1 verkoper.. Zo blijft je pakketje klein en daardoor heb ik nooit invoer rechten betaald. Ik ben blij met Ali express. Ow ja ga maar ervanuit dat je producten rond 2-4 weken past ontvangt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is echt spotgoedkoop! Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de kleding!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ook. Ik kreeg vandaag een mail dat het is verzonden, ik ben heel erg benieuwd.

      Verwijderen