zaterdag 19 september 2015

Zuinig zijn

Bij de ac.tion heb ik een paar jaar geleden een doos met allemaal klosjes garen gekocht, met veel verschillende kleuren. Handig, zo had ik voor al mijn poppenkleding de goede kleur draad. Het had wel wat, mijn naaidoosje.

Ook dochter vond mijn naaidoosje prachtig. Veel kleren die ze niet meer pastte werd verknipt en genaaid tot kleren voor de knuffels.

Een paar dagen geleden vroeg ik mijn naaidoosje terug. Aarzelend ging dochter hem halen. Toen ik hem terug kreeg was er niks meer van dat mooie doosje over. Alle klosjes garen die er nog in zaten hadden dochter en buurmeisje kunstig tot één geheel gemaakt. 

Boos heb ik dochter uitgelegd dat ze zuinig hoort te zijn op spullen die je van iemand leent, die verniel je niet.
Dochter was er beduusd door, daar had ze helemaal niet aan gedacht. Zelf kwam ze met de oplossing nieuwe garen en naalden (die waren ook vermist) voor me te kopen. En de volgende keer zou ze heel zuinig zijn.

3 opmerkingen:

  1. Wat lief omdat aan te bieden. Die dozen zijn inderdaad heel handig en niet zo duur, maar ze leert zo prima waar je wel en niet rekening moet houden. Van de fouten leer je et beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoewel het goed is om van fouten te leren mag mijn dochter sommige dingen niet lenen. Gewoon omdat ik er zelf teveel waarde aan hecht. Gelukkig maakt dochter hier nooit een punt van. Ze heeft voor haar verjaardag een naaidoos gehad met allerlei spulletjes erin. Van mijn schoonzus die zelf een eigen atelier heeft. Ze is er heel zuinig op haar manier.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je je dochter de ruimte geef om fouten te maken en te herstellen. Ik denk dat ze een goede les geleerd heeft.
    Leuk om te horen dat kleren vermaakt worden kleren voor poppen en knuffels.

    BeantwoordenVerwijderen