zondag 25 oktober 2015

De winterjas

Afgelopen dinsdag zou ik eigenlijk een nieuwe winterjas voor mezelf kopen. Op dinsdag kwamen de toeslagen, en dat is een behoorlijk bedrag. Toen ik de huur en de bso had betaald, was er nog 100 euro over.

Nu het einde van de schuld in zicht komt, wil ik het liefste zoveel mogelijk afbetalen. 50 euro aan mezelf besteden voelde niet fijn. Ik heb de tip van Eurootje ter harte genomen, en ik ben op internet gaan kijken.
Op marktplaats heb ik op de winterjassen gezocht van ms. Wat een hoop jassen staan er op die site.

Op donderdag vond ik de jas waar ik naar op zoek was. Een donkergrijze jas, in mijn maat, en er werd 15 euro voor gevraagd. De koop was snel geregeld, ik heb meteen 22 euro overgemaakt, en gister kwam de jas aan.
Hij is nog helemaal goed, ik heb er geen plekje op kunnen ontdekken en ook de rits doet het goed.

Dit is toch een besparing van 28 euro, en het voelt veel beter dan dat ik echt een dure nieuwe jas had gekocht. Ik ben er erg blij mee.

6 opmerkingen:

  1. Wat maak je goede keuzes om je schuld af te kunnen lossen! Hoe ver ben je inmiddels, wanneer verwacht je 'klaar' te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen


  2. wat fijn! niets zo fijn als een jas waar je helemaal tevreden over bent!
    Mooi en betaalbaar, je mag trots wezen op je zelf dat je zulke goede keuzes maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij kopen veel tweedehands. Man maakte promotie en moet pakken gaan dragen. Die kopen we tweedehands. Mooi en niet duur. Zo kan je ook nog eens afwisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt super allemaal, je hebt je leven zo goed op de rit en je financien onder controle, dat moet een fijn gevoel zijn. Geniet van je nieuwe jas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je een goed jas heb kunnen kopen, veel draag plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele goede beslissing heb je genomen. Veel en lang plezier van je jas.

    BeantwoordenVerwijderen