woensdag 14 oktober 2015

Dochter 'vergeten'

Gister ochtend heb ik net als anders dochters school trommels klaar gemaakt, één voor het 10 uurtje en één voor het overblijven.
Op school is dochter meestal één van de eerste in de klas (dan heb ik de tijd om bij haar te kijken), en net zoals altijd zette ze haar trommels in de daarvoor bestemde kast.

Om kwart over 12 ging mijn telefoon, het was de juf van dochter. Of ik wel wist dat het een studiemiddag was? Ik schrok me kapot. Nee dat wist ik niet. Ik heb aan het begin van het schooljaar alle studiedagen in mijn agenda geschreven, maar toen waren nog niet alle dagen bekend. Ook de site van de school werkt niet altijd naar behoren, en ik heb er de laatste paar weken niet meer aan gedacht om erop te kijken.

Gelukkig was er een collega heel lief dat ze mijn werk even wou overnemen, zodat ik dochter kon ophalen. Bij school aangekomen bleek het flinke indruk op dochter gemaakt te hebben: mama, je bent me nog nooit vergeten.

Ik voelde me toch best knap schuldig. Gelukkig is ze naar de juf gegaan toen ze doorkreeg dat ze 's middags vrij was. Tegen de juf heeft ze gezegd dat ik het niet wist. Als ik er niet stond, moest ze terugkomen, dan zou ze mij bellen. Gelukkig maar. Ik had het heel triest gevonden als ze echt tot drie uur had moeten wachten op mij.

6 opmerkingen:

  1. Kan gebeuren, zou ik zeggen, zeker als er op onbekende momenten ergens op een website mededelingen gezet worden; ik zou eerder een mailtje verwacht hebben bij nieuw geprikte datums (want: je mag er min of meer vanuit gaan, dat iemand z'n mail wel leest - maar een hoekje van de schoolwebsite wekelijks bijhouden, eh ...).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste ouders hebben ook zo'n mailtje gehad. Maar ik krijg het er bij de school niet in dat ik geen hotmail.com, maar een hotmail.nl adres heb. Het in het systeem aanpassen is nog steeds niet gelukt

      Verwijderen
  2. Niet schuldig voelen, het is gebeurd. :-) Best raar dat ze niet even je email aan kunnen passen, het lijkt wel een groot bedrijf. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan gebeuren inderdaad. Het is opgelost...dát kan je je kind meegeven. Er kunnen altijd dingen misgaan, maar het gaat erom hoe men ermee omgaat daarna, in dit geval, dat je dochter naar de leerkracht kon gaan en die gezorgd heeft dat het opgelost werd. Jij was er even niet, maar zij stond er niet alleen voor! Door dit uit te leggen, dat ze dus met problemen ook bij anderen terecht kan, en die haar helpen, geef je haar vertrouwen...zo leert ze dat (bijna) alles wel weer goed komt.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent het inderdaad niet vergeten. Kan je misschien proberen een ander e-mailadres te geven, soms werkt iets totaal anders beter omdat er overheen gekeken wordt als er maar een detail veranderen moet.

    Goede ervaring ook voor dochter, ze heeft het prima opgelost!

    Hoe gaat het met de renovatie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van mij mag die renovatie nu wel klaar zijn. Van de keuken heb nog niks gehoord, ik heb vandaag de woningbouw daarover gebeld, maar die vrouw wist van niks en ging het doorgeven.
      Ook de steigers opbouwen loopt niet volgens hun planning, dinsdag had dat klaar moeten zijn, maar het staat maar half, en de rest ligt in de tuin. Over anderhalve week wordt mijn dak vernieuwd volgens hun planning.

      Verwijderen