woensdag 21 oktober 2015

Doelen voor 2016

In de afgelopen twee weken zijn er op mijn werk weer twee mensen de boventalligheid in gegaan. Dat soort momenten zijn nooit leuk, het is een enorme klap voor die mensen.
Tegelijkertijd komt bij mij de vraag boven, wanneer ben ik aan de beurt?

Mijn belangrijkste doel voor 2015 was mijn schulden afbetalen. Dat doel ga ik redden, ondanks dat ik me niet altijd strak aan mijn plan heb gehouden. Het is een fijn gevoel dat ik 2016 met een schone lei in ga.

Voor 2016 wil ik me op twee doelen gaan richten. Er moet vervanging komen voor mijn meubels. En ik moet een buffer gaan maken. In de boventalligheid krijg je wel twee jaar salaris doorbetaald, maar de ort valt weg, evenals de extra uren. De ruimte om dan iets te vervangen of op te bouwen is heel klein.

Voor de buffer wil ik 2000 euro sparen. Dat zou elke maand 200 euro zijn, dat is haalbaar, en er blijft ruimte over.
Voor de nieuwe meubels ga ik kijken bij de kringloop. Vaak staan er leuke, betaalbare spullen.

Om mijn doelen te halen wil ik nog steeds zoveel mogelijk werken. Dat is makkelijker nu ik ook diensten in de keuken mag opvullen, ik wil er ook echt gebruik van maken.
Mijn doelen zijn gericht op de situatie dat ik een groot deel van 2016 kan blijven werken. Ik hoop zo dat dat ook kan.

3 opmerkingen:

  1. Ik hoop het ook van harte voor je. Hartstikke goed dat je je mogelijkheden voor werk uitgebreid hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees al vanaf het begin mee maar nog nooit geageerd,wat doe jij het ongelooflijk goed!
    Heel knap je denkt over alles na en en bent positief en sociaal ingesteld persoon.
    Hier kunnen veel mensen veel van leren ,ik kan me goed voorstellen dat de mensen op je werk blij met je zijn.
    Ook vind ik het knap, dat je je niet laat leiden een niks aantrekt van wat anderen van je vinden( wat zeker niet altijd even makkelijk is dat snap ik heel goed),of het je familie is of nare reacties op je blog.
    Goed ook om doelen te stellen,en dat je haalt petje af!

    Je mag echt super trots zijn dat je ondanks wat je allemaal hebt meegemaakt er zo sterk uit bent gekomen!!!
    Ga zo door ,en veel sterkte met de komende verbouwing,ik blijf met je meeleven en meelezen.
    Liefs Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede doelen heb je voor jezelf bedacht, en ik weet zeker dat je deze ook gaat redden!! jij komt er wel, petje voor je af hoor! Ik lees met je mee, maar reageer heel af en toe. Ben zelf ook een alleenstaande moeder met 2 kids ( wel een vriend, maar we wonen niet samen )

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen