dinsdag 27 oktober 2015

Geluk

Vandaag krijg ik een nieuw dak. Ik heb gister de zolder leeggemaakt. Tot mijn grote vreugde zag ik in de hoek van de zolder twaalf lege plastic bakken staan. Ideaal om onze kleren stofvrij te bewaren tijdens het verwijderen van de schoorsteen.

Tijdens de dakwerkzaamheden wordt de CV uitgeschakeld, dat betekend geen warm water er geen verwarming. Vorige week zag ik daar enorm tegenop. In die kou zonder verwarming. Hoeveel geluk heb je dan als het buiten 18 graden wordt?

Gisteren was ik erg mopperig. In mijn ogen konden die bouwlui niks goed doen. Gister waren ze met het dak van mijn buren bezig, en al het bouwpuin werd bij mij in de tuin gegooid. Omdat ik vrij was en thuis moest zijn voor de afspraak met de opzichter, moest ik ergens mijn fiets zetten. Op de stoep mocht niet, dan hadden de bouwlui er last van. In mijn tuin kon niet, er werd van alles gegooid. Uiteindelijk heb ik hem boos op de stoep neergezet.
Daar werd ik op aangesproken. Ik heb aan die kerel gevraagd wat hij een goede plek vond voor mijn fiets. In de achtertuin kon hij veilig staan, volgens de beste man. Vol irritatie heb ik hem gevraagd hoe hij dacht dat ik mijn fiets over twee stangen heen krijg. Daar kreeg ik geen antwoord op.

Ik ben na de afspraak met de opzichter een paar uur naar de bieb gevlucht, en daarna heb ik een deel van de middag bij mijn zusje doorgebracht. Toen ik thuis kwam, zag ik dat ze de steiger bij de poort open hebben gemaakt. Het kon dus wel.

1 opmerking: