dinsdag 6 oktober 2015

Grote plannen

Toen ik op mezelf ging wonen met dochter, had ik mijn meubels op mp bij elkaar gesprokkeld, voor een paar tientjes. Een mooie glazen eettafel en een salontafel met twee glazen platen (ideaal met een klein kind), een zwarte leren bank, en een klerenkast. En bij de plaatselijke kringloop een paar kasten.

Toen ik de eerste keer in het vizier kwam van de hulpverleners, heb ik alles weggegooid. Als je psychisch niet helemaal goed bent redeneer je denk ik toch anders. Het weggooien van de meubels bleek toch minder handig dan ik in mijn hoofd had. De hulpverlener had geen idee wat voor hulp ze mij moest geven, en ze regelde (met veel moeite) bij de gemeente huishoudelijke hulp. 
Die huishoudelijke hulp heeft met haar man meubels bij de stort gehaald, en mijn huis opnieuw ingericht.

Die meubels hadden hun beste tijd al gehad, maar ik was er ontzettend blij mee. 
Die meubels staan hier nog steeds in huis. Waar ze toen hun beste tijd hadden gehad, zijn ze nu echt slecht geworden.
Omdat de renovatie er al twee jaar leek aan te komen, wou ik de spullen niet vervangen. Na de renovatie pas.

Nu heb ik weer grote plannen. Wel wat beter uitgedacht dan zes jaar geleden.
Vrijdag komt mijn broertje me helpen om de grote TV kast, de te grote salontafel en een kast weg te brengen naar de stort. De bank mag nog even blijven staan. Maar dan is mijn huiskamer zo goed als leeg. 

Mijn dochter gebruikt het gekregen TV kastje van mijn zusje onder haar bed. Dat kastje gaat tijdelijk naar de huiskamer. De eettafel kan tijdelijk als salontafel dienen. 
Na de renovatie wil ik bij de kringloop nieuwe meubels kopen. En zo mijn huiskamer anders inrichten.

De komende twee maanden werk ik 30 uur extra in de keuken. Van dat geld kan ik vast wel iets leuks halen :-) 

6 opmerkingen:

  1. Zou je niet liever eerst je schulden wegwerken en daarna opnieuw beginnen? Volgens mij geeft je dat meer rust en blijf je niet telkens daar weer mee bezig.
    Uiteraard is andere meubels kopen wel heel leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals het er nu naar uitziet is alles dan afbetaald. Ik wil alleen maar iets kopen als het ook echt kan. Tot zolang is de tijdelijke oplossing prima.

      Verwijderen
    2. Dan lekker doorgaan op de ingeslagen weg.
      Top!

      Verwijderen
  2. top eerst je schulden afbetalen en dan je huis leuk inrichten , ik vind het
    geweldig met alle respect ik lees je iedere dag graag .

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor plannen maken voor een nieuw inrichting.

    Als het kan en opslagruimte kan regelen kom je in de loop van de weken/maanden tegen wat je graag wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig weer, als het je ruimte hebt in je budget meenemen en lekker gaan snuffelen bij de kringloop, Ik heb daar al zoveel juweeltjes weggehaald voor redelijke prijzen. Niets is zo leuk als je huis naar je smaak inrichten. Je kan ook een collage maken ook leuk om te doen, zodat je een beetje kan kijken naar welke stijl je wil. De voorpret is al leuk en bijna je schulden klaar! Echt top en diep respect voor je hoe je alles zo regelt!

    Liefs van Mina

    BeantwoordenVerwijderen