dinsdag 27 oktober 2015

Het extra salaris

Maandag werd mijn salaris gestort, en het was echt het bedrag van mijn loonstrook. Zoveel salaris heb ik normaal alleen in mei, als het vakantiegeld erbij zit.

Ik heb bij mijn teamleider navraag gedaan of het klopt. En het is echt voor mij. Ik had veel te veel overuren, en ik vraag bijna nooit vrij. Een vrije dag geven heeft volgens mijn teamleider ook vrij weinig zin, omdat ik dan een dienst bij de keuken of meerzorg op vul (daar heeft hij gelijk in).

En zo had ik onverwacht 600 euro extra. Ik heb deze maand mijn boodschappen budget verhoogt, zo is er ruimte om af en toe een muffin te halen met dochter. 
Ik heb 400 euro gebruikt voor mijn schulden. Als er nu niks bij komt, ben ik volgende maand klaar. 
En ook heb ik 100 euro weggelegd voor slag.haren. 

Het salaris is nu 'op', het is uitgegeven of zit in de potjes waarvoor het bedoeld is. Dat geeft een heel fijn gevoel, naar mijn idee heb ik het extra salaris goed besteed.

15 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd! Wat fijn, zeg! En natuurlijk helemaal zelf bij elkaar gewerkt dit geld, dus goed gedaan. Wat zal het straks heerlijk zijn, als die schuld afgelost is. Nog heel eventjes, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed voor je.
    Toch hoop ik dat je wel je bruto jaarsalaris in de gaten houdt wat je voor je toeslagen hebt doorgegeven voor dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit nog onder het jaarsalaris om de maximale hoogte van de toeslagen te krijgen. Op jaarbasis mocht ik dit jaar maximaal 7000 euro extra bijverdienen. Daar kom ik niet aan dit jaar.

      Verwijderen
  3. Wat lekker zeg,moet een goed gevoel geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk voor je. Nog even volhouden en je bent er van af. Goed besteed vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het klopte en dat je gewoon volgende maand klaar bent.
    Heel netjes van je.
    Super!

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat goed dat je dit jaar je schuld weg kunt werken!
    Ik vind dat je erg bewust bezig bent. Heerlijk om een extraatje met je dochter te kunnen doen (muffin halen).
    Denk je eraan om jezelf en dochter extra te trakteren als je helemaal schuldenvrij bent :)?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sterk hoor te wachten met uitgaven voor het echt zeker is. Goed verdeeld en fijn dat je dan nog sneller van je schulden af bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een fijn gevoel lijkt me! en zeker fijn om in deze rommelige dagen van de verbouwing wat extra budget te hebben om iets lekkers te kopen.
    geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje wat lekker en meteen de kans grijpen om extra af te lossen. Wat een disipline zeg. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is natuurlijk ontzettend lekker en weer geld goed besteed!
    Maar het is wel vreemd dat ze dit hebben uitbetaald zonder dit met jou te overleggen. Niet de normale gang van zaken want de keus om dat soort uren uit te laten betalen is volgens mij de jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is natuurlijk ontzettend lekker en weer geld goed besteed!
    Maar het is wel vreemd dat ze dit hebben uitbetaald zonder dit met jou te overleggen. Niet de normale gang van zaken want de keus om dat soort uren uit te laten betalen is volgens mij de jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog genoeg uren over om vijf weken vakantie te nemen. Dat kan en ga ik dit jaar niet meer opmaken. Het was voor mij nu een verrassing, ook leuk :-)

      Verwijderen