vrijdag 23 oktober 2015

Loonstrook

Een paar dagen voordat het loon gestort wordt staat mijn loonstrook online. Erg fijn, zo kan ik van tevoren al plannen hoe ik het uit wil geven. Mijn salaris varieert van 750 euro (zonder ort) tot iets van 900 euro (veel ort).

Van mijn loonstrook deze maand schrok ik me kapot. Volgens dat ding krijg ik 591 euro meer, ik zou 50 overuren gemaakt hebben. Mijn eerste gedachten was, dat kan niet kloppen. Dat wordt volgende maand grotendeels ingehouden.

Ik heb nu ik erover nadenk wel extra gewerkt. Sowieso tien uur in de keuken, drie uur op de meerzorg, en een zondag van zeven uur. Dat is al 20 uur. Dan heb ik nog een gat van 30 uur. Ik heb mijn agenda in september niet goed bijgehouden, daar baal ik nu van.

Voor ik mezelf rijk reken ga ik dinsdag eerst navraag doen bij mijn teamleider. Hij zal vast wel kunnen zien waar die 30 uur vandaan komt.

6 opmerkingen:

  1. Nou dat zou toch geweldig zijn, dat kan je goed gebruiken .

    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het klopt zou het wel fijn zijn. Hou je wel rekening met je toeslagen?
    Eerst dinsdag maar afwachten en als het wel klopt, dan toch maar die iets duurdere winterjas kopen. Kun je er weer jaren tegenaan.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je dit soort bedragen per maand verdiend heb je recht op maximale zorgtoeslag. Vriendlief verdiende een paar jaar geleden wat meer per maand en kreeg ook nog maximale zorgtoeslag.

      Verwijderen
    2. Ik mag per jaar 7000 euro meer verdienen dan mijn standaard salaris. Ik hoef me geen zorgen te maken dat ik daar in de buurt kom.

      Verwijderen
  3. Ik werk in de zorg. Meer uren gedraaid betekend niet dat dit gelijk uit betaald wordt. Vaak wordt er na een aantal maanden met betreffende persoon overlegd of dit uitbetaald moet worden of in vrije tijd terug gegeven moet worden in geval je dit nog niet als vrije tijd hebt terug genomen. Daarnaast kan het zijn dat een collega te weinig uren heeft gedraaid ( maar in de zorg vaak niet) maar dit betekend dat deze bijv. nog uren moet draaien en bijv. een dienst van jou moet pakken
    In het geval van jou denk ik dat je nog vele uren had staan van afgelopen maanden.
    Geef het a.u.b. nog niet uit, want wees er zeker van dat je hier recht op hebt! Uitgegeven is snel gedaan maar eenmaal in schulden steken betekend dat je hier nog maanden mee bezig bent om er uit te komen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daarom wil ik ook eerst zeker weten dat het klopt. Anders wordt het verrekend met mijn loon en heb ik een groot probleem.

      Verwijderen