zaterdag 3 oktober 2015

Nieuwe functie?

Op mijn werk had ik vandaag een gesprek met één van de roostermakers van de keuken. Ze hebben nog steeds een flink personeelstekort, en daarover hebben ze een gesprek gehad met hun leidinggevende. In dat gesprek is ook verteld dat ik af en toe wil komen helpen. 
De leidinggevende schijnt te hebben aangegeven dat zij ervoor open staat dat ik een paar vaste uren in de keuken kan krijgen.
Dat nieuws viel rauw op mijn dak. Ik ben blij dat ze tevreden zijn over mijn werk. Maar vaste uren had ik niet verwacht.
Komende week zou contact met mij worden opgenomen daarover.

Nadat dat nieuws geland was, kwam ook de twijfel opzetten. Een nieuwe functie op mijn werkplek, het voelt eng. Ik had mezelf voorgenomen zolang mijn functie zou bestaan ik dit zou blijven doen, ik hou van mijn werk. Maar mijn functie is stervende, dat weet ik ook. 
Ik heb gelukkig nog tijd om erover na te denken, maar als ik realistisch kijk, kan ik niet anders dan een eventuele nieuwe functie accepteren. Waarschijnlijk kan ik dan langer blijven werken op mijn werkplek.

Voor nu voelt het best apart. Ik had het even nodig om van mij af te schrijven.

7 opmerkingen:

  1. Ik denk dat dit een super oplossing is. Het komt op je pad dus met beide handen aangrijpen fijn om een stukje meer Zekerheid te hebben in de toekomst. Mocht je huidige functie helemaal verdwijnen heb je nog wat uurtjes elders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. beter dit, dan straks met lege handen te staan. en als je daar eenmaal tussen bent in de keuken dan weten ze wat ze aan je hebben en heb je misschien voorang als er wat vrij komt in de toekomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. beter dit, dan straks met lege handen te staan. en als je daar eenmaal tussen bent in de keuken dan weten ze wat ze aan je hebben en heb je misschien voorang als er wat vrij komt in de toekomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zegt ook iets over jou. ZE willen jou als werknemer dus je moet wel een goeie zijn! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig toch dat er aan je gedacht is nu er daar betrouwbare krachten worden gezocht?

    Met beide handen aanpakken. En weet je? als ze jou willen kan je ook "eisen" stellen, dus dat ze rekening met jouw situatie houden. Geef vooral aan dat je er graag wilt werken en je het beste je kan inzetten als er et je alleenstaande moederschap rekening gehouden wordt.

    Succes en als je advies zoekt weet je waar je moet zin . . . . . . HIER

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een tijdje geleden schreef je dat je het werk in de keuken fijn vond. Heerlijk toch dat je leidinggevende dat oppikt en je een aantal vaste uren op die plek wilt geven ? Evven wennen zal het wel zijn, maar je werk zal afwisselender worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik begreep ook uit je andere stukjes dat je dit werk ook leuk vindt? Is het toch een mooi begin van iets anders als je huidige functie minder wordt. Je kunt altijd weer stoppen als je het niks vindt en het is een mooi compliment dat ze je vragen. Niet teveel piekeren dus maar gewoon aan de slag gaan en de positieve dingen zien. :)

    BeantwoordenVerwijderen