vrijdag 2 oktober 2015

Nieuwe watermeter

Iets van vier jaar geleden kreeg ik bericht van vitens, ik zou een nieuwe watermeter krijgen. Via internet kon ik de afspraak verzetten, heel handig.
Op de bewuste dag had ik mijn kelder redelijk leeg geruimd (toen was het nog een dumpplek). De beste monteur zou 's middags komen. Na anderhalf uur wachten ben ik dochter van school gaan halen. Bij thuiskomst lag er een briefje in de bus, vijf minuten nadat ik weg was, had de monteur aan de deur gestaan. Of ik een nieuwe afspraak wou maken.

Die afspraak heb ik nooit gemaakt, en de oude watermeter bleef zitten. Van vitens hoorde ik ook niks meer, en ik vond het wel prima. Ik zag het destijds niet zitten om weer die hele kelder leeg te ruimen. Het kostte ontzettend veel energie die ik niet had. En ook het idee dat ik (waarschijnlijk) een vreemde man in huis moest laten werkte ook niet mee.

Gistermiddag stond er iemand van vitens aan de deur. Hij kwam de watermeter vervangen. Verbaasd liet ik hem binnen, ik had geen afspraak gemaakt. Nee het was een onaangekondigd bezoek. Hij kon volgende week ook wel terugkomen? Dat vond ik niet nodig, nu ben ik er meteen vanaf zonder dat ik me er nerveus over kan maken.

Ik heb een foto van de oude meter gemaakt, en de monteur heeft de goede stand in zijn systeem gezet. Ik heb in september zeven kuub water gebruikt. Nu staat de stand weer op 0.

3 opmerkingen:

  1. Waarom een nieuwe de watermeters zijn sinds jaar en dag nog steeds hetzelfde ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De vorige watermeter was zo'n metalen bol, die flink aan het roesten was. De nieuwe watermeter is van kunststof.

      Verwijderen
  2. Aargh! Dat zul je inderdaad altijd zien. De hele tijd zit je te wachten dan komen ze precies als je even weg bent. Fijn dat het nu toch opgelost is!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen