dinsdag 20 oktober 2015

Opruimen

Als ik wat minder in mijn vel zit, is opruimen een groot probleem. Anders dan een paar jaar geleden stoort de rommel me op den duur.
Zo ook deze keer. Nadat mijn jongste broertje me had geholpen de meubels te slopen, had ik me voorgenomen op te gaan ruimen. Het moet toch een keer leeg.

Ik ben kampioen uitstellen en voor mezelf redenen bedenken waarom het vandaag niet hoeft (te moe, een leuk programma op TV).
Dit weekend heeft dochter haar twee kamers al uitgemest, want woensdag komt er iemand de kozijnen opmeten.
Gisteravond heb ik een grofvuilzak gepakt, en ben op mijn ouderwetse manier gaan opruimen. Bijna alles verdwijnt in die zak. Het ruimt lekker snel op, de hoek waar ik zo tegenop zag is nu leeg.

Zaterdag helpt mijn andere broertje ze naar het grofvuil te brengen. Tot die tijd mogen de zakken (het zijn er nu vier) in de schuur staan.

1 opmerking:

  1. Vaak is het gewoon een kwestie van opstaan en doen, zit je er ook niet meer tegenaan te hikken en geeft zo'n voldaan gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen