vrijdag 30 oktober 2015

Vreemde dingen

Op straat kun je een hoop verloren dingen tegen komen. Kleren, schoenen, zonnebrillen, geld, telefoons.

Vorige week zag ik van de he.ma een wc-kaartje liggen, bij inlevering in het restaurant kreeg je 50 cent korting. Met onze muffin uitjes kwam dat prima uit, het scheelde weer 50 cent.

Woensdag kwam ik bij de ac.tion, en regelmatig worden daar wel de karretjes terug gezet, maar wordt de 50 cent er niet uitgehaald. Ik vind het prima, dat is toch mooi weer de toegang voor het Halloween feest van dochter.

Gisterochtend stond er bij een container van een flat een krat met lege bierflesjes. 'S middags stond hij er nog steeds, en hebben dochter en ik hem meegenomen en ingeleverd. Dat was €3,90.
'S avonds toen we naar het zwembad reden, lagen er in de buurt van een supermarkt rollen wcpapier. Ze zagen er nog goed uit, er hingen geen losse velletjes aan, en ze roken ook niet vreemd. Misschien is iemand ze verloren, opperde dochter.
We hebben ze in de zwemtas gedaan en meegenomen. Nu hoef ik vandaag geen wcpapier te kopen (ik was met de laatste rol bezig), en als we de eerste velletjes er voor de zekerheid afhalen, kan het prima, en de hamster gebruikt ze graag.

De gevonden rollen.


Mensen kunnen rare dingen verliezen. Deze week kwam alles wat we vonden erg goed uit.

5 opmerkingen:

  1. Als je er oog voor hebt komt er veel op je pad. De rij karretjes bekijk ik ook regelmatig maar eigenlijk levert dat me maar 1x per jaar wat op, andere muntjes dan wel weer, maar geen geld.
    Bi grof vuil heb ik wel regelmatig wat meegenomen. Een grote koffer gebruik ik al jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn leuke vondsten. Zelf laat ik het 50 cent muntje er altijd in zitten als het er al in zat.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, toch weer zeven euro verdiend, als je het wc papier meetelt. Op naar de volgende zeven euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij vindt inderdaad veel op straat. Ik was al verbaasd toen je schreef over gevonden portemonees.

    Ik vind de laaste tijd veel boeken in de oudpapierbak, maar schaam me wel een beetje als ik er half in hang en er een paar boeken uit vis.

    Groetjes,
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik werk in de schoonmaak en in de prullenbakken vind ik regelmatig spullen die nog prima gebruikt kunnen worden, plastic tasjes, blikjes drinken die over de datum zijn, bekers, statiegeld flessen, stempels en nog veel meer, soms heb ik er zelf niets aan ,maar dan gaat het naar de kringloop

    BeantwoordenVerwijderen