zondag 18 oktober 2015

Weer een poging

Een tijd terug wou ik gaan proberen om af te vallen, niet om dunner te worden, maar om een gezonder gewicht te krijgen. Daarvoor wou ik toen het programma van w.watchers gebruiken. Dat is iets van drie dagen goed gegaan. Het grootste probleem voor mij was dat hun app op mijn tablet niet werkt, en het op de tablet een ramp was om producten in te voeren. Plus daar bovenop de prijs. Het gaf zoveel frustratie dat ik het links heb laten liggen.

Maar daarmee wordt mijn gewicht niet minder. Ik weeg nu 94 kilo, 4 kilo meer dan het gewicht waarbij ik mijn hoofd in het zand kan steken.

In de playstore zag ik een handige app om calorieën te tellen. De reacties waren merendeel positief, en ook de app zelf is heel positief.
Per maaltijd staat een gewenste calorie-hoeveelheid, bijvoorbeeld tussen de 300 en 400. Het geeft mij een gevoel van ruimte, ik kan gewoon mijn broodje eten. En als je te weinig invuld, krijg je daar ook een melding van, dat je best wat meer mag eten. Ideaal.
En voor mij heel mooi, de basis van de app is gratis.

Nog 20 kilo te gaan, dat vind ik een mooi gewicht voor mezelf. En anders, elke kilo is er één :-)


4 opmerkingen:

  1. Goed streven! Ideaal die gratis apps!Er zij ook apps met fitness oefeningen voor thuis. Handig! Misschien kan je dat ook doen?
    Ik ben Door alleen suiker te bannen al lekker afgevallen.En dan ook echt alle suiker, ik las altijd al alle etiketten Door mij allergie dus het was niet echt een punt om ook op de suikersite te Letten.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zelf te zwaar sinds de geboorte van oudste zoon. Daarvoor was ik hooguit een beetje mollig. Het sloop er toen ongemerkt in de maanden na zijn geboorte. Ook mijn schildklier werkte niet goed maar ik was alleen maar met de kleine bezig en vergat mezelf. Toen ik weer wakker werd, was ik 97 kilo en veel te zwaar. Man was gezellig meegegroeid en oei wat genoten we van het leven. Etentje, lunches, sausjes, nootjes, chips. Elke dag een feestje. Opeens was ik 104 kilo en toen ben ik ongeveer twee jaar geleden wel gaan afvallen. Ik was langere tijd ongeveer 96 kilo. Nu ben ik 45 en heb diabetes type twee. Het is nog om te keren en die kans grijp ik met beide handen. Ik eet nu weinig koolhydraten en wordt begeleid door een diëtiste. Inspiratie vind ik in Paleo recepten. Door de weeks afgewisseld met een grote portie groente en een stukje vlees. Iedere dag neem ik een salade mee naar het werk. Inmiddels tik ik weer bijna de 80 kilo aan. Ik voel me beter dan ooit en ga steeds meer bewegen. Ik ben er ook aan toe om lichter te zijn. Inmiddels mag ik ook af en toe weer wat brood, rijst of pasta (wel volkoren of zilvervlies). Ik heb er weinig behoefte aan. We eten veel puurder en gezonder zonder pakjes of zakjes. Ook man is flink afgevallen en hij vindt het eten nu nog lekkerder. Naar het werk neemt hij bananenbrood of appelbrood mee met amandelmeel.
    Goed dat je met je gewicht bezig bent voor dat het zoals bij mijn zo mis ging. Ik wens dat niemand toe. Succes.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo eet ik ook zo ongeveer. Groot voordeel is dat ik veel makkelijker op een bepaald gewicht blijf.

      Na feestdagen, vakantie en veel verjaardagen ben ik altijd snel al zo'n 3-4 kilo aangekomen. En als ik dan de basisregels weer paar weken goed handhaaf dan is dat er weer af.

      Verwijderen
  3. Knap om te beginnen in een tijd dat er juist meer lekkers in de winkel komt te liggen. Wat ik altijd doe als ik een paar kilo kwijt wil? Ik gebruik de eetmeter van het voedingscentrum. Dat kan op de PC, tablet en mobiel. Je vult in wat je eet en drinkt en dan zie je zelf waar het mis gaat. Je ziet nl niet alleen de calorieën maar ook vet, vitaminen en mineralen. Heel veel succes. En niet boos op jezelf worden als het niet in een keer lukt! Je hebt een stress tijd met de verbouwing en de decembermaand komt er ook aan...

    BeantwoordenVerwijderen