zaterdag 17 oktober 2015

Winterjas voor mezelf

Ik vind het heel moeilijk om een duur kledingstuk voor mezelf te kopen. Helaas voor mij moet ik er deze maand toch aan geloven: een winterjas. Mijn vorige winterjas heb ik in 2010 gekocht, en was echt versleten.

Gister ben ik met dochter gaan kijken naar de verschillende jassen en prijzen. De zee.man heb ik overgeslagen, daarvan heb ik nog nooit iets gepast. Bij de wi.bra hingen wel twee mooie jassen, maar die zagen allebei te krap.

We zijn naar mijn vaste winkel (ms) gegaan. De prijzen daar zijn toch wel wat hoger. De goedkoopste jas is 50 euro, maar hij zat wel lekker.
Dochter wou eigenlijk dat ik hem meteen kocht, ze gaf aan het niet leuk te vinden dat ik het koud heb.

Dinsdag ga ik die jas kopen, dat komt financieel beter uit. Daar kan ik weer een aantal jaar mee doen.

11 opmerkingen:

  1. omdat ik dagelijks ruim anderhalf uur op de fiets zit en veel loop op mijn werk vind ik het belangrijk om een goede winterjas en goede schoenen te kopen ,daar geef ik rustig iets meer aan uit en bovendien doe je met duurdere dingen ook langer, ooit kocht ik een goedkope winterjas en die was na een winter al niet warm genoeg meer. zelfs duurdere winterjassen zitten steeds minder vaak warm en het valt niet mee om een goede en warme winterjas te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koop er dan gelijk twee! Een paar weken later dan als je je het kan veroorloven. Dan gaan ze langer mee en kan je nog eens afwisselen. Zelf heb ik er altijd twee en af en toe drie als de oude nog mee kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel goed van je, gewoon kopen want je hebt hem nodig en het is 5 jaar geleden dat je er eentje kocht. Wat ik meestal ook doe is even kijken of online bestellen goedkoper is met bijv een kortingscode door een nieuwsbrief of googlen op kortingscode en dan van de winkel. Wie weet is er iets

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ik volg je al een hele tijd en heb bewondering voor je!
    Als je mij een mailtje stuurt, dan heb ik misschien wel wat voor je.
    Heb hier nog een Esprit winterjas liggen , 1 seizoen gedragen, mag je zo hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het heel erg lief aangeboden van je, dank je wel. Maar ik neem het niet aan. Nog een paar dagen, dan heb ik weer een goede jas :-)

      Verwijderen
  5. Niets bij de kringloop gevonden? Er hangen er hier er veel op dit moment.

    Al mijn 5 zomer en 6 winter jassen komen er vandaan. Er zit van alles bij voor netjes, lang, kort, dikke, dunnere met capuchon en 1 voor in de auto. De duurste was rond de 8 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier niks passends gevonden bij de kringloop. Maar blijven opletten doe ik zeker.

      Verwijderen
  6. Op internet kun je ook vaak leuke lekker warme jassen kopen.
    En inderdd koud hebben is niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb vorig jaar een nieuwe gekocht bij V&D. Het bleek helaas een echte 1-seizoensjas. Twee weken voordat de winter voorbij was, kwam er van slijtage een scheur in. Ik wist toen niet hoe lang het nog koud zou blijven en heb toen op de allerlaatste dag van de uitverkoop een jas gekocht van MS. Het was de enige winkel waar er nog een paar in het rek hingen. De rest van de winkels hadden de uitverkoopspullen al verwijderd.Een week of twee geleden toverde ik de winterjassen weer tevoorschijn. Ik was helemaal vergeten dat ik eigenlijk nog een gloednieuwe jas had. Maar: wat een fijne jas. Ik kom normaal nooit bij M&S, maar ben er echt heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kocht mijn winterjas bij decatlon, voor 39,95€, een gewon zwarte maar lekker warme jas. (Kocht hem vorig jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn winterjas komt van een outlet, €50. Is een mooi bedrag voor een jas hoor!

      Decathlon is inderdaad een hele fijne winkel/ webshop. Oorspronkelijk bedoeld als sportwinkel, maar ze hebben heel veel kleding die goed beschermt tegen de kou. Wij kopen er ook graag, en vaak niet duur. Een tip...

      Groetjes, Tineke

      Verwijderen