zaterdag 14 november 2015

Bijzondere dingen

Vorig jaar, toen dochter en ik terug waren van ons weekend slag.haren, vroeg mijn toen nog vriendin hoe het geweest was.
Dochter en ik hebben onze ogen uitgekeken, en ontzettend genoten. Vooral de lichtjes waarmee de winkelstraat was versierd, in het donker was dat zo geweldig mooi om langs te lopen. Of toen onze voeten heel erg koud waren, dat we besloten een (voor ons) dure kop chocolademelk te kopen. Chocolademelk heeft nog nooit zo lekker gesmaakt.
Van mijn vriendin kreeg ik de reactie "nou, jij maakt altijd iets bijzonders mee".

Die reactie klonk bijna jaloers. Het zette mij toen wel aan het denken. Voor mij voelde die ervaring toen wel als bijzonder. Nu denk ik wel dat er een zekere jaloezie heeft meegespeeld.
Vorig jaar heb ik haar wel gezegd dat iedereen bijzondere dingen kan zien. Kijk eens naar de wolken, die kunnen er prachtig mooi uitzien. Of ga tijdens een regenbui op regenbogen-jacht.

Ik probeer te genieten van alles wat ik zie. Het leven heeft heel veel mooie dingen, je moet het alleen zien. Wees tevreden met wat je hebt!

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo kan genieten van kleine dingen. En dat je het ook aan je dochter kan meegeven. Mooie herinneringen kweken! Fijn weekend, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je dat kunt ben je rijk!
    Die rijkdom geef je door aan je kind. Goed hoor.
    Groet Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig mens ben je, die het kleine ziet en zo waardeert.
    Zal in je zitten en de leerschool van de afgelopen jaren.
    Ik heb bewondering voor je, nog zo jong en dan al zo wijs. (ik kan je oma zijn qua leeftijd).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is dat. Het heeft te maken met willen zien. Zien als een schilder, helpt ook. Je zegeningen tellen helpt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tevreden mensen zijn gelukkige mensen, gelukkig ben ik een tevreden mens. Lijkt me vreselijk om altijd maar het negatieve te zien. Tel je zegeningen.

    BeantwoordenVerwijderen