donderdag 12 november 2015

De eerste cadeaus

Dat zaterdag sinterklaas weer in het land komt is goed te merken hier in huis. Ondanks dat dochter het geheim kent, vind ze het nog steeds fantastisch. Elke dag het sinterklaasjournaal, een paar keer de schoen zetten (onder begeleiding van gezang), en in het weekend in de stad pieten zoeken die pepernoten uitdelen.

Een paar weken geleden heeft dochter alvast haar verlanglijstje gegeven. Zo had ik genoeg tijd om dingen uit te kiezen. Ze heeft veel dingen opgeschreven die ik zelf kan maken. Een poppendekentje, en nieuwe kleren voor vijf knuffels. Ook wil ze graag een nieuwe broek en nieuwe stiften. Ze heeft er niks opgezet wat extreem duur is.

De nieuwe broek krijgt ze, en een dekentje had ik al gebreid. Poppenkleertjes heb ik altijd wel in huis, dat is ook makkelijk. Maandag ben ik met 20 euro (over van de boodschappen) naar de ac.tion gegaan. Ik heb leuke stickervellen gekocht, een kleiset waar ze kappertje mee kan spelen, en iets waar ze zelf een knuffeltje mee kan maken.
Bij de li.dl waren de chocoladeletters in de aanbieding voor 60 cent. Ik heb er één voor dochter gehaald, en twee voor haar knuffels als die hun schoen zetten. Alles bij elkaar €9,65.

Het begin is er. Af en toe snuffelen vind ik erg leuk. En zo wordt ook sinterklaas geen aanslag op mijn portemonnee.

5 opmerkingen:

  1. Mijn dochter wordt volgende maand 17 en mist nog steeds geen Sinterklaasjournaal, dus dat ken ik. En de Ac.tion is echt een uitkomst in deze duurcembermaand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super zoals je deze dingen inpland. Ook met een klein budget komt jouw dochter niks tekort. Knap!
    Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het sinterklaasjournaal scheen niet mee te vallen voor de kids ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier begint sinterklaas inkopen in januari al heb tijd genoeg om voordelige koopjes in te slaan :) Juist in de maand voor sinterklaas zijn veel zaken weer duurder geprijsd :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier begint sinterklaas inkopen in januari al heb tijd genoeg om voordelige koopjes in te slaan :) Juist in de maand voor sinterklaas zijn veel zaken weer duurder geprijsd :(

    BeantwoordenVerwijderen