woensdag 11 november 2015

De extra diensten

In november zou ik 18 uur extra werken in de keuken. Een mooie meevaller in december, zo dacht ik. Dat is toch weer 180 euro extra.
Helaas, ook de keuken merkt het teruglopende bewoners aantal, en kan het met minder personeel doen. Daarom is er weer 9 uur vanaf gehaald. Jammer voor mij, maar gelukkig had ik de extra uren niet mee genomen in mijn begroting.

Vorige week zag ik dat er een dienst op mijn eigen afdeling open stond. Ik heb meteen gevraagd of ik die mocht invullen. Dat was toch weer 5 uur extra. Ook voor vandaag stond er een dienst open die ik mocht invullen. Zo heb ik deze maand 19 uur extra.

Ik vind die extra dagen heel fijn. Het levert extra salaris op, zo kan ik hopelijk nog sneller mijn doelen halen. Voor die doelen wil ik binnenkort een schema voor mezelf gaan maken, om te kijken wat haalbaar is.
Ook zorgen de extra dagen ervoor dat ik niet thuis hoef te zijn met de renovatie. Bij mij zijn ze nog niet begonnen, maar bij mijn buren wel, en dat klinkt gigantisch hard door.

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je extra kunt werken om je schulden af te lossen en dat je dan niet zo lang bij je verbouwing aanwezig hoeft te zijn. Want ik leef met je mee wat betreft de verbouwing, wij hebben er zelf voor gekozen maar na 2 maanden was ik het ook wel zat.
    Wat ik me alleen afvroeg, als je straks al je schulden hebt afgelost ga je dan ook door met extra uren te draaien om een buffer op te bouwen of zeg je ik heb genoeg aan mijn eigen uren en nog tijd voor dochter dat ik het zo laat.
    Succes met de verbouwing in elk geval.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zolang het kan blijf ik extra werken wil ik het ook doen. Hoe eerder ik de buffer bij elkaar heb, hoe beter het is.

      Verwijderen
  2. Denk je er wel om dat je deze uren en bijbehorende inkomen doorgeeft aan de toeslagen? Het zou jammer zijn als achteraf blijkt dat je door extra uren te werken minder recht hebt en straks terug moet betalen, ik spreek uit ervaring

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heeft ze het al eerder over gehad. Mijn nieuwe begin zit ruim onder de grens voor de toeslagen.

      Verwijderen
    2. Om die grens hoef ik me inderdaad nog geen zorgen te maken, daar kom ik dit jaar niet meer aan.

      Verwijderen