zaterdag 14 november 2015

De intocht

Dochter heeft heel erg naar de intocht uitgekeken. Samen met het buurmeisje en mijn zusje met haar kinderen gingen we er heen. Dochter had 's ochtends vroeg al twee armbandjes gemaakt met haar mooiste wol, één voor sinterklaas en één voor de hoofdpiet.

Het buurmeisje werd al vroeg gebracht door de buurman (ze zijn tijdelijk verhuisd). Met mijn zusje hadden we in het centrum afgesproken. De ijssalon deelde aan kinderen gratis ijsjes uit, en bij een kop thee of koffie zat een gratis stuk taart. Een goedkopere oplossing dan de he.ma, en de kinderen hebben genoten van hun ijsje (en wij van onze taart).

Toen het op was, zijn we richting de haven gelopen. We waren nog op tijd, de pieten en sinterklaas moesten nog eraan komen. Met mijn neefje op de arm gingen we opzoek naar de pieten. Mijn neefje koesterde zijn gekregen pepernoten, de pieten hadden die echt aan hem gegeven. Dochter liet ondertussen haar tasje volgooien door de pieten, zij was wat minder bescheiden.

Toen sinterklaas eraan kwam, vond mijn neefje het toch wel erg spannend worden. Dochter heeft het voor elkaar gekregen om sinterklaas en Piet de armbandjes te geven. Sinterklaas heeft hem omgedaan, en toen we de koets met sinterklaas anderhalf uur later zagen rijden, had hij het armbandje nog steeds om. Dochter glunderde van trots.


5 opmerkingen:

  1. Wat leuk voor je dochter en lief van Sinterklaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien is je vriendin een iets nuchterder type dan jij, kan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh bovenstaand bericht hoort thuis bij je vorige blog.

      Verwijderen