maandag 30 november 2015

Het komt wel goed

Nadat vorige week de schoorsteen eruit was gebroken, gebeurde er vrij weinig. Er staken nog ijzeren pinnen uit de muur, die vast wel iemand zou komen weghalen, aldus de werkman. Ook het schoorsteen kanaal lag open. Ik was blij dat ik zelf niet hoefde te bedenken hoe ik dat goed moest krijgen.

Vrijdag stond al heel vroeg de stukadoor voor de deur, hij kwam de muur gelijk maken. Toen hij de ravage zag is hij weer weggegaan. Hij kon er niks mee.
Het weekend was het goed koud, normaal is het al tochtig, maar met een extra opening waait het goed door.

Vandaag toen ik uit mijn werk kwam, zag ik de voordeur wagenwijd open staan. Fijn, dan zijn ze in ieder geval bezig. Binnen trof ik niemand aan, alleen alle lichten waren aan en de verwarming stond op standje levensgevaarlijk. Na een kwartier hoorde ik iemand bij de voordeur mopperen dat de deur was dicht gewaaid. Ik heb voor de beste man open gedaan en hem een uitbrander gegeven dat hij de deur moet dicht doen als hij weg gaat. Het excuus dat hij alleen even bij de buren moest zijn vond ik slap. Als ik ongemerkt naar binnen kan, kan iedereen dat als de deur open staat.
Hij heeft daarna wel het gat in de muur gemaakt, en ook het stukje hobbelige vloer glad gemaakt.

Nu het veel minder in huis waait, en het daardoor ook weer wat warmer is, komt het einde van de renovatie steeds meer in zicht. Woensdag gebeurd het laatste vervelende grote project, het vervangen van de kozijnen en ramen. Daarna kunnen we ons huis weer gaan inrichten. Ik kijk er nu al naar uit.

6 opmerkingen:

  1. Nog even doorzetten voor je dan ben aan het leukste stuk toe. Gelukkig is het al wel warmer en dat zal veel schelen voor je gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een beetje slordig inderdaad dat die man gewoon maar de deur liet openstaan!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk is dat slordig, maar dan hoef je die man nog geen uitbrander te
    geven, althans dat vind ik. We doen allemaa wel eens iets stoms!!!.

    Groet Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar Mar, zeg je dat ook als er iemand met andere bedpelingen in jouw huis is geweest in die tussentijd? Dat er een vreemde aan jouw spullen heeft gezeten, misschien zelfs wat mee heeft genomen? Geloof me:dat voelt niet goed! Ik spreek uit ervaring. Wij kwamen onze inbreker zelfs tegen en hebben hem zelf eruit gewerkt lang onveilig gevoeld. En dan zou je die werkman niet aan mogen spreken op z'n onverantwoordelijkheid om de deur open te laten? Ik lees verder het woord uitbrander niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, er stond wel uitbrander. Maar dat is voor mij op z'n plek. De spulletjes die je met moeite bij elkaar hebt gekregen.....al zou je ze zo opnieuw kunnen kopen! Een ander moet van je spullen afblijven dus mag niemand gelegenheid geven. Ingrid

      Verwijderen
    2. Helemaal met je eens, Ingrid! Lijkt mij een naar gevoel om je huis zo aan te treffen met de deur wijd open. Gelegenheid maakt de dief, zeggen ze. NB, je mag blij zijn dat er niets weg is.

      Sterkte met de laatste loodjes, NB! Wat zal het heerlijk zijn als alle werklui weg zijn en je huis weer helemaal van jou en je dochter alleen is.

      Groetjes,
      N.

      Verwijderen