vrijdag 27 november 2015

Kinderfeestje

Morgen heeft dochter een kinderfeestje van een klasgenootje. Dochter had aan het meisje gevraagd wat ze graag wou hebben. Doe maar iets van play mobil, was het antwoord. Dat antwoord ken ik van haar moeder, daarom heb ik bewust niks gevraagd.

Play mobil kan en ga ik niet geven. Zulke dure cadeaus kan ik dochter ook niet geven. Zelfs een klein doosje (zoals de moeder een paar jaar geleden opperde) is ver boven mijn budget.
Daarom zijn we vanavond naar de ac.tion gegaan. Ze hadden daar vast wel iets voor het kind, wat veel beter binnen mijn budget past. Vooraf had ik al tegen dochter gezegd dat ik niet meer dan 5 euro wil uitgeven.
We kwamen een leuk verpakt setje tegen met twee schriten, sierplakband, stempeltjes, stickers en een figuurtjes knipding. Ook heeft dochter twee bollen wol gekozen, dezelfde soort als waar ze op school mee vingerhaken. Bij elkaar €5,30. En naar mijn mening ook een leuk cadeautje.





14 opmerkingen:

  1. Een kado van 5,30 euro is nog steeds ruim tien gulden!!!soms reken ik nog terug en dan schrik ik. Is dat niet genoeg voor een 8-9 jarige? Wat kan men een wensen hebben! Goed gedaan. Hoe is het eigenlijk met de schoorsteen?nog weggehaald? Groetjes, ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die schoorsteen is weg, maar er steken nog ijzeren pinnen uit de muur (die zullen vast wel een keer weg worden gehaald mevrouw), en er zit een enorm gat in de muur. Vanmorgen stond de stukadoor voor de deur, maar hij kon nog niks doen.

      Verwijderen
  2. Gek he, dat mensen zomaar van die dure dingen vragen voor hun kind omdat ze het zelf goed kunnen betalen. Geen inlevingvermogen dat het bij een ander wellicht wat minder ruim zou kunnen zijn.
    Je hebt het goed opgelost, een leuk cadeautje waar ze ook nog creatief mee kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk kadootje hoor! Maar een klein doosje playmobiel kost max 2 euro en een wat grotere met een auto erbij max vijf euro, ik heb er een aantal liggen in de kado-doos, dus helemaal begrijp ik je keus niet helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn dochter is dit jaar van school veranderd en mocht een 'dubbel' feestje geven. Ik schrok me wild van de kadootjes die op de nieuwe school gegeven werden, gemiddeld dik boven de € 10.
    Bij de oude school zat het tussen de € 5 en € 7,50 en dan werd er ook nog wel samen gedaan om iets groters te kopen.
    Een doosje playmobil kost zo'n 3 euro, maar jullie pakket is ook heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk pakketje, maar playmobil hoeft niet zo duur te zijn hoor. Voor 4 euro heb je al best een leuk doosje.

    Bij kruidvat hou ik altijd een beetje de aanbiedingen in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke leuk cadeautje.
    Playmobil was laatst bij kruidvat op alles 30% extra korting, met zulke acties kun je dan je slag zijn om een cadeautje alvast in te slaan. Ik kocht daar voor een kind een sinterklaas en zwarte piet figuur. Ik was toen 5.50 kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vraag al bijna nooit meer wat een kind wil, want vaak playmobil, lego of iets anders "duurs". Ik kijk rustig rond bij de b.lokker en k.ruidvat hebben ze vaak wel iets van een actie met pl.aymobil. Heel af en toe heeft de ac.tion dit ook wel. Maar ik vind dat je een leuk cadeau hebt gekocht, zelf bedacht en denk dat het meiske er heel blij mee zal zijn! Verandering van spijs doet eten zeggen ze vaak he....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoewel jullie een leuk cadeautje hebben gekocht en ik hoop dat de jarige er blij mij is had ik persoonlijk wel playmobil gekocht.Hoeft inderdaad niet zo duur te zijn en je weet zeker dat de jarige er blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij de Blokker momenteel playmobil in de aanbieding, 3 per doosje, 3e gratis. Ik haal ze wel eens op voorraad voor een feestje.
    En mocht je wel eens in Duitsland komen, daar is het ook vaak leuk geprijsd. Het kano wat je hebt gekocht is trouwens ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En oh ja, een kadobon van de speelgoedwinkel doet het hier ook altijd goed. Wordt leuk verpakt en voor EUR 5,00 kan je klaar zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ook een optie misschien ... 5 euro in een leuk doosje , en dat geven ..
    kan de jarige zelf wat uitzoeken van plymobil

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit kado is toch veel leuker? Mijn kinderen wilden ook graag Play mobil, en als ze het dan in elkaar gezet hadden was de lol eraf, en ging het in de grote doos bij de rest van de play mobil. Goede keus hoor, om iets te knutselen te geven!

    BeantwoordenVerwijderen