donderdag 19 november 2015

Nieuwe vloer?

Toen mijn broertje en ik gisteren de apparaten uit de keuken hadden gehaald, was hert tijd om naar de vloer te kijken. Verschrikkelijk, wast is die vies onder de oven en wasmachine. Eerlijk is eerlijk, onder die dingen maak ik vrijwel nooit schoon.
Ook zijn de sporen van mijn vorige wasmachine duidelijk zichtbaar, dat ding lekte heel veel water.

De conclusie, de vloer ziet er niet meer uit. Eigenlijk zou ik nu alles eruit is en als ze klaar zijn in de keuken een nieuwe vloer moeten nemen, bedacht ik hardop. Maar ja, wat zou zoiets kosten?
Mijn broertje vond het een goede reden om er even uit te gaan, en naar de kwam.tum te rijden.

Bij de kwan.tum liep ik vrijwel meteen tegen een mooi zeil aan. €17,50 per strekkende meter. Ik heb aan twee strekkende meters genoeg, dus 35 euro.

Dat bedrag heb ik niet ingepland komende twee maanden. Maar van de woningbouw krijg ik nog een vergoeding voor de renovatie, 250 euro. Daar had ik een TV voor willen kopen, maar die heb ik al.
En dus ga ik een nieuwe vloer voor de keuken kopen. En misschien gordijnen voor de huiskamer...

11 opmerkingen:

  1. Heb je ook gekeken naar een goedkope vloertegel?
    Dat is zeer makkelijk in onderhoud. Hirnbach heeft vaak goedkope tegels. Ik begrijp dat je niet veel nodig hebt. Misschien een restpartijtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi een nieuwe vloer, daar ga je plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik je even waarschuwen voor goedkoop zeil? Ik heb het hier boven liggen en als er ook maar iets wordt verschoven of er valt iets zwaarders op, zit er direct een kuil of zelfs een scheur in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat er nu ligt, is ook erg goedkoop geweest en ligt ook zeven jaar. Ook in duur zeil kunnen beschadigingen komen, dat zou ik persoonlijk erger vinden omdat ik dat minder snel kan vervangen.

      Verwijderen
  4. Geniet van het feit dat je zo een mooi nieuw zeiltje in je nieuwe keuken hebt liggen! Bovendien: was d keuken niet het laatste deel van de renovatie? Helemaal een reden om te genieten! Groet, ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, na de keuken moet de schoorsteen nog, en daarna wat kleinere dingen zoals rookmelders plaatsen, de kelder waterdicht maken, de wasmachine aansluiting en stroom in de schuur.

      Verwijderen
  5. Dit soort omverwachte uitgaven kan wel eens lastig zijn. Ik denk dat je de vergoeding van de woningstichting goed benut. Dat wordt Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja dat klopt van het zeil ,of het goedkoop is maakt niet zoveel uit maar je moet zeker naar de dikte kijken dunne zeil scheurt zo stuk, en dat zou toch jammer zijn als je keuken net opgeknapt is .
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien is een coupon van (misschien iets dikker) zeil?
    In elk geval geniet er van, het wordt vast een mooi geheel.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen