dinsdag 24 november 2015

Onlogisch

Eindelijk lijkt het dan toch zover te zijn: vandaag wordt mijn keuken vervangen. En dat niet alleen, vandaag gaan ze ook beginnen met het slopen van de schoorsteen en de lekkage in de kelder dichten.

Vrijdag lag er een briefje in de brievenbus, om 8 uur ongeveer starten ze met de keuken, en ongeveer om 10 uur met de schoorsteen. Tussen haakjes stond dat de huiskamer geheel leeg moet zijn. Dat leek me vreemd, hoe kan dat nou? De keuken moet ook leeg zijn, en ik kan die apparaten moeilijk boven neerzetten.

Ik heb de aannemer gebeld over wat de bedoeling was, hoe hij dat voor zich zag. Ik kon misschien mijn spullen buiten neerzetten, was het antwoord. Dat dacht ik dus niet, in heel veel opzichten ben ik het daar niet mee eens.
Een andere optie van de aannemer was dat de apparaten na het vervangen van de keuken weer terug gingen naar de keuken. Prima, maar ik ben aan het werk, dan moeten ze dat zelf doen. Daar was de aannemer het niet mee eens.

De conclusie is dat ik het gewoon op mijn manier doe. De keuken is leeg, en die spullen heb ik samen met de bank en tafel langs de muur het verst bij de schoorsteen vandaan afgedekt staan. Ze doen het er maar mee.

De bijna lege huiskamer.


4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het nu dan toch gaat gebeuren. Ik ben benieuwd hoe het er is vanavond uit ziet als je thuiskomt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel jaar ik nooit thuis was, terwijl onderhoud in huis moest gebeuren. Nog wel eens in het weekend mijn huissleutel bij de installateur door de brievenbus gedaan of anderszins de sleutel meegegeven.
    Ik vind het dan ook heerlijk, dat ik nu er bij kan zijn, terwijl het werk wordt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn ervaring met zulke grote projecten vanuit een woningbouw is dat er niet veel logica aan te pas komt. Erg jammer voor de huurder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zo! Dan moeten ze maar niet op het laatste moment communiceren. En alsof jij zomaar een vrije dag kan nemen.
    Meestal gaat het wel goed hoor. En let goed op dat ze het netjes en onbeschadigd achterlaten. Ik hoop zo voor je dat het klaar is vanavond. Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen