zondag 29 november 2015

Protest-stand

Gisteravond schoot ik in mijn protest-stand. Ik had er helemaal genoeg van. Het niet kunnen wassen, niet kunnen koken, en de wind. Mijn huiskamer is (nu nog) erg tochtig. De bank heb ik normaal in de hoek staan waar de wind het minste voelbaar is. Helaas werkt dat nu niet. Doordat het kanaal van de schoorsteen open ligt komt de wind nu ook daar doorheen. En als de windvlagen erg hard zijn komt er ook roet mee. Ook niet fijn om in te zitten.

Ik was het helemaal zat. IK WIL MIJN HUIS WEER TERUG!!!
Om mijn frustratie af te reageren heb ik het zeil voor de keuken gepakt. Het oude heb ik eruit gehaald, en het nieuwe er in gelegd. Dat was al een stuk beter.
Ik heb de afdekplanken van de werklui gepakt die hier nog steeds liggen, en heb daaroverheen de wasmachine terug naar de keuken geschoven. Zo dienen die planken nog ergens voor. Ook de oven heb ik weer teruggezet. En vandaag heeft mijn broertje de kookplaat weer aangesloten.

Ik denk dat de wasmachine lichtelijk in de weg staat als ze de kozijnen woensdag gaan vervangen. Maar ik laat hem staan. Want waar ik hem ook neerzet, hij staat hoe dan ook in de weg. Of voor de kozijnen, of voor de schoorsteen, of voor de kamerdeur. Nu kan ik hem tenminste weer gebruiken. En ik kan weer koken :-)

7 opmerkingen:

  1. Kunnen koken en wassen is wel heel prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik zelf ook. Ik heb het anderhalve week niet kunnen doen, ik vind het genoeg.

      Verwijderen
  2. Je waardeert alles meteen weer als je het even he t moeten missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo, niet slaafs genoegen nemen met niks omdat dat lastiger is voor de werklieden. Zeker met dit weer is minimaal wat verwarming en kunnen koken wel een vereiste. Dan kan je overal ook beter tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, go girl !!!

    groet, Nicol.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het hier zelf ook gehad toen ik een nieuwe keuken kreeg. Mensen die zich niet aan hun afspraken houden. Dozen en andere spullen op andere plaatsen, niet kunnen koken. En dan een dag voor niets zitten wachten omdat ze zouden langskomen om de keuken af te maken, maar ze kwamen de volgende dag pas, omdat ze eerst naar iemand anders gingen. Fijn dat ze dat even (niet dus) lieten weten.

    Succes met de werkzaamheden, hoop dat het snel voorbij is voor je en je het huis weer terug hebt voor jezelf en dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n afdekplaat, of een oude grote lap ofzo in dat schoorsteenkanaal doen, is dat een idee?
    Groot gelijk dat je die spullen hebt teruggezet. Succes ermee, Groetjes, Turfie

    BeantwoordenVerwijderen