woensdag 18 november 2015

Voorbereiden

Ik ben nu naar vrijdag toe aan het leven. Dan gaat de oude keuken eruit, en (hopelijk niet al te lang daarna) de nieuwe keuken er in. Na de keuken staat de schoorsteen op de planning om gesloopt te worden.

Ik heb mezelf goed genoeg leren kennen om te weten daar dit een enorme impact op mijn psychische ik gaat hebben. Vandaag en morgen heb ik vrij. Tijd om me voor te bereiden!

Ik heb alle vuile was weggewerkt, en ik heb kledingbakken gemaakt. Voor in ieder geval een week hebben we schone kleren.
In de diepvries staat voor twee weken ingevroren eten, dat ik alleen in de magnetron hoef te zetten. Als het psychisch minder gaat, schiet koken en gezond eten er snel bij in.
Ook heb ik aardig wat flesjes water in huis gehaald, dat is makkelijk te pakken.

De spullen uit de keuken en de kelder heb ik zoveel mogelijk bij elkaar in bakken gedaan. Die bakken zijn nu naar de speelkamer van dochter verhuisd, en als de nieuwe kasten staan, kan ik ze makkelijk inruimen.

De huiskamer is nu bijna leeg. Alleen de bank, tafel en TV staan er nog. Vanmiddag komt mijn broertje me helpen om de apparaten uit de keuken naar de huiskamer te verplaatsen.
En nu maar hopen dat ze heel snel klaar zijn.

5 opmerkingen:

  1. Je pakt het goed aan, en hoop voor je dat het allemaal snel klaar zal zijn.
    Zorg je wel dat je bij het slopen alles goed afdekt, je wilt niet weten hoeveel stof er vrij bij komt kijken. Bij de a.ction hebben ze plastic zeil voor 0,59 en verwijderbaar tape voor hetzelfde bedrag. Wij hebben bij onze verbouwing ook alles afgeplakt, de werkmannen zeiden dat het niet nodig was, maar wat waren we blij dat we het wel hebben gedaan. En vooral je electrisch apparatuur, deze zijn heel gevoelig voor stof. En je moet er dus niet op rekenen dat de werkmannen dit gaan doen, vinden het niet nodig of plakken het niet goed af zodat alles er nog door heen gaat.

    Succes met alles

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb drie grote stukken afdekzeil bij de ac.tion gekocht, morgenavond dek ik alles af.

      Verwijderen
  2. Je zal zien, als ze eenmaal beginnen zijn ze binnen een dag klaar.
    Niet zoveel zorgen maken. Jij hebt het goed voorbereid. Dit overleef je ook wel. Zet een flinke pot koffie voor je werkmannen met een plakje koek erbij. Ze een beetje prijzen en vertellen hoe blij je bent met je nieuwe keuken werkt ook vaak in je voordeel. Is het de schoorsteen binnen of buiten? Als het direct doorgaat kan je de spullen misschien afgedekt laten? Sterkte, we horen er wel van. Geniet vast van het vooruitzicht! Groetjes Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De schoorsteen is binnen. Ik heb zoveel mogelijk weggehaald uit de huiskamer, een lege ruimte is makkelijker schoonmaken dan een overvolle.

      Verwijderen
  3. Slik wat extra magnesium om een beetje te ontspannen.Ook deze week gaat voorbij, moet je maar denken.

    BeantwoordenVerwijderen