donderdag 31 december 2015

De laatste boodschappen

Voor 2015 althans. Ik lust geen oliebollen, ik heb ze zolang ik me kan herinneren al smerig gevonden. Zelfs de zelfgemaakte oliebollen van mijn moeder, die door de hele straat graag werden aangenomen omdat ze zo lekker waren.

Al heel veel jaar koop ik in plaats van de oliebollen en appelbeignets (die ik ook niet lekker vind) donuts en berlinerbollen.
Vorig jaar was ik aardig vroeg in de winkel, en vond ik een hoop voor half geld afgeprijsd. In mijn enthousiasme heb ik toen veel te veel gekocht, duidelijk een gevalletje het oog is groter dan de maag.

Vanmorgen stond ik ook met de winkelopening op de stoep. Omdat ik moest werken, maar ook omdat ik wou kijken (en het liefst als eerste) of er nu dingen lagen voor half geld. Ik had geluk, er lag redelijk wat.
Ik heb nu wat bescheidener gekocht. Vier berlinerbollen voor €1,10. Vier Zeeuwse bolussen voor €1,25. En acht chocolade mini donuts voor €1. Meer dan genoeg voor vandaag en morgen ook voor dochter als ze weer thuis komt.

Ik wens iedereen een gelukkige jaarwisseling toe!

8 opmerkingen:

  1. Je wilde toch afvallen? Oh sorry, dat zijn natuurlijk niet mijn zaken. Zelf eet ik maar één oliebol per jaar van de oliebollenkraam die zijn het lekkerst. Goed voor de portemonnee en voor de lijn. Goede wensen voor het nieuwe Jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil ook afvallen, maar dat is voor na vandaag. Vandaag is het oudejaarsdag :-)

      Verwijderen
    2. Zo is dat, ik begin ook maandag pas voor 200% nu mag ik van alles wat zonder te overdrijven. Ten eerste moet er dan meer af en bovendien vind je maag en en en niet lekker.

      Geniet van wat je eet en met kleine hapjes, prettige jaarwisseling jullie.

      Verwijderen
    3. pff, mag het een keer , geniet ervan hoor nieuw begin !
      enne .... oliebollen van een oliebollenkraam zijn niet te eten , is mijn ervaring !
      zou het dan ook bij 1 laten :}

      Verwijderen
    4. Zo'n opmerking over afvallen is natuurlijk weer anoniem.Flauw!

      Verwijderen
  2. Nou ik eet een paar oliebollen, heerlijk hoor!
    Geniet er maar van hoor nieuw begin.! Morgen beginnen.!Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik eet een paar oliebollen, heerlijk hoor!
    Geniet er maar van hoor nieuw begin.! Morgen beginnen.!Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allereerst de aller beste wensen voor jou en je dochter!

    Gaat alles goed met je, mis je nu al een paar dagen? Ik reageer niet op elk blog maar ik geniet wel van je blogjes!

    Een hartelijke groet van Mina

    BeantwoordenVerwijderen