zaterdag 26 december 2015

Doorgaan of niet?

De afgelopen dagen heb ik getwijfeld of ik door zou gaan met bloggen. De woorden dat ik niet echt ben hebben me harder geraakt dan ik dacht en zou willen, en op het stukje wat ik daarna schreef, zette ik een deur in mezelf open waar alle nare herinneringen achter verstopt zaten. Is dat het me waard? Nee!

Bloggen levert me heel veel op. Inzicht, maar ook rust. Door dingen op te schrijven kan ik het van me afzetten, het blijft niet malen.
Dat de vervelende woorden me zo raakten kwam ook omdat ik er door omstandigheden op mijn werk al van slag was.

Ik heb mijn beslissing genomen. Ik stop niet met bloggen. Dan voor sommige mensen maar ongeloofwaardig en te perfect met teveel geluk en een te goeie schrijfstijl. Je zou er bijna ijdel van worden :-)

En in vervolg verwijder ik de reacties gewoon die ik kwetsend of beledigend naar mij toe vind. Want ook al ben ik anoniem, ik ben ook een mens met gevoel. Ik heb gesproken :-D

24 opmerkingen:

  1. Gelukkig laat je je niet verder opjutten. Als blogger ben je kwetsbaar voor reacties. Ik lees je graag en wat let je om eerst de reacties goed te keuren? Gewoon doen als je dat wilt hoor. Niemand heeft het recht om je vanuit de anonimiteit af te zeiken als jij je kwetsbaar opstelt. Zegt eerlijk gezegd alles over hen en niks over jou. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg je met veel plezier. Ik vind je een fantastisch mens en heb nooit het idee gehad dat je nep zou zijn. Je stukjes zijn zo oprecht eerlijk en gevoelig. Ben blij dat je doorgaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag lieve dame , ik heb bij 23/12 iets geschreven ben niet zo handig met de PC maar ik ook heb je nog nooit nep gevonden maar jaloersheid is zo'n lelijk beestje .. ik ben ook blij dat je doorgaat super !!
    lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet maar denken, je wordt altijd door een strontkar overreden, nooit door een gouden koets.......
    Fijn dat je doorgaat, ik lees je blog graag. Go for it girl !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je moet maar denken, je wordt altijd door een strontkar overreden, nooit door een gouden koets.......
    Fijn dat je doorgaat, ik lees je blog graag. Go for it girl !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben blij dat je blijft bloggen. Lees je graag al reageer ik niet vaak.
    Ja denk dat mensen jaloers op je kunnen zijn omdat je blij bent met de kleine dingen. Ben er trots op en op jezelf , je doet je doet het heel goed.
    Dat iemand je niet geloofd is hun probleem. Wens je fijne dagen met je dochter en rust maar eens goed uit na al de drukte.
    Liefs Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oké, ik snap je twijfel over het wel of niet door bloggen.
    Maar van de andere kant: je schrijft een blog met mogelijkheid om te reageren.
    Je wil alleen de positieve reacties krijgen....
    Niet altijd is iedereen het met je eens. Dat mag toch ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anoniem: er is verschil tussen het niet eens zijn met een blogger of het afzeiken! Dat laatste is echt niet nodig. Vind jij wel dat ALLES gezegd mag worden op welke manier dan ook? Er is ook nog zoiets als respect voor elkaar! Oja, misschien volgende keer je naam onder je reactie? Staat leuker �� Ingrid (SE)

      Verwijderen
    2. Nee, niet alles nog op alle manieren gezegd worden. Maar ik merk dat bloggers vaak wel heel gepikeerd reageren op kritische vragen of opmerkingen.
      Ik zou ook niet afzeiken. Maar een negatievere reactie wordt vaak wel genegeerd of verwijderd (heb het niet over nieuwe begin)
      Bloggers moeten het hebben van hun lezers. kun je niet tegen kritische vragen of opmerkingen, ga dan gewoon een dagboek voor jezelf schrijven :)
      Linda, is de naam....

      Verwijderen
  8. Ik kan me goed voorstellen dat je een stuk spontaniteit kwijt bent geraakt! Hoop dat dat gauw terugkomt want voor jou is dat bloggen belangrijk en ik (en vele anderen) genieten weer van jouw stukjes! Vervelend dat een anoniem je eerlijkheid en plezier zo kan verpesten! Is die persoon zich daarvan bewust?heb je nog een berichtje terug gestuurd? Groet, Ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben het wel met Linda eens, een groot aantal bloggers kan slecht tegen reacties waarin geschreven wordt dat ze het niet met de blogger eens zijn. Ik wil dit geen kritiek of negatieve reacties noemen. Je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn? Als je het in taal en antwoord maar fatsoenlijk laat.
    Van blogs met daarbij 43 reacties als 'wat goed van je' of ' wat mooi heb je dat gedaan' krijg ik het zelf altijd een beetje Spaans benauwd en het idee dat iedereen elkaar maar een beetje napraat om zelf niet buiten de boot te vallen.

    Gewoon doorgaan, zou ik zeggen en zolang de reacties beschaafd blijven - ongeacht de inhoud - deze laten staan.

    Ik weet natuurlijk niet wat je precies beoogd met je blog. Wil je alleen bepaalde dingen van je afschrijven, vind je het ook fijn dat je advies in bepaalde zaken krijgt of zoek je bevestiging van jouw handelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gewoon doorgaan hoor en afzeik-reacties mag je verwijderen.
    kritiek kun je verwachten want niet iedereen zal het met je eens zijn, maar dat hoeft ook niet toch ?
    ik mag graag je blog lezen en vind gezien je voorgeschiedenis dat je het hartstikke goed doet.
    fijne dag verder, groet, Nicol.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. tip voor 2016 , laat niet iedereen comment schrijven... geen anoniem, als iemand iets wilt zeggen, dan maar met je naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Is cupcake je echte naam :-) Dan noem ik mezelf vanaf nu Kersenbonbon !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik heb ook met verbazing de reacties gelezen , wat kunnen mensen toch hard zijn ,maar laat je niet gek maken , je lijkt mij een hele leuke verstandige dame en ik vind je blog heel leuk. Ga zo door , het leven is keuzes maken en die maak jij heel goed vind ik , mijn complimenten hiervoor.
    Grt, Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Als blogger ben je kwetsbaar want je stelt je open naar iedereen. En vaak is het van beide kanten anoniem. Van de bloggers kant en van degene die reageren. Het is makkelijk om in het toetsenbord te klimmen en iets als reactie te schrijven, maar denk dat er achter het 'anonieme' blog wel een persoon schuil gaat met gevoel en die een reden heeft om te schrijven hier.

    Soms kunnen bloggers niet goed tegen kritiek, dat is zeker waar, maar het gaat er ook om hoe je kritiek geeft. Zeggen 'ik zie het anders' of 'kan je niet beter dit of dat' is heel wat anders dan iemand de grond inboren met 'wat ben je nep' of andere harde opmerkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @bonbon yep, gelinked door blogger aan mijn email , dus kan ze altijd mij mailen.... duhhh...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @bonbon yep, gelinked door blogger aan mijn email , dus kan ze altijd mij mailen.... duhhh...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OK! Ik blog niet dus geen idee..

      Verwijderen
  17. Ik reageer nooit maar lees al een tijd mee.
    ik heb respect voor je doorzettingsvermogen en positivisme.
    Mensen zijn gauw jaloers en snappen niet dat je niet alle leed op je blog zet maar juist dingen voor jezelf houdt.Hierdoor lijkt het alsof alles van een leien dakje gaat en je geniet van alles wat je "zomaar" krijgt. Zelf ben ik blij dat we in een land wonen waar het voor veel mensen goed geregeld is en dat je een goede moeder kunt zijn en niet 100 % hoeft te werken.ik neem mijn petje af voor alleenstaande moeders want ik ben getrouwd en heb 2 kinderen en ben blijj dat ik de zorgen met mijn man kan delen als ik tijd voor mezelf nodig heb. Blijf jezelf en wat mij betreft ga zeker door met bloggen. Als mensen je onecht vinden slaan ze je blog toch gewoon over.Grt marjan


    BeantwoordenVerwijderen