dinsdag 8 december 2015

Een jaar verder

Deze week een jaar geleden, had ik het eindgesprek met mijn begeleidster. Na jaren in het hulpverleningstraject te hebben gezeten, mocht (moest) ik het weer zelf gaan doen. Mijn eigen keuzes gaan maken zonder het er met iemand over te hebben. Ik had er zin in, maar het voelde ook heel erg eng.

Om een uitlaatklep te hebben besloot ik te gaan bloggen. Het is anoniem, niemand in mijn omgeving weet dat ik blog, en niemand kent Nieuw Begin.
Maar het was echt mijn nieuwe begin. Een begin van een nieuw hoofdstuk.

In het jaar heb ik een hoop geleerd. Mijn financiƫn op orde krijgen, mijn grenzen leren aangeven, ook naar mezelf toe. Het leren in de hand houden van mijn PTTS. De buurvrouw die kanker kreeg. En de ruzie die ik had met mijn vriendin. Dat heeft er toen heel erg ingehakt. Het contact heb ik daarna heel bewust afgehouden. Daar heb ik geen spijt van gehad. Als blikken konden doden had ik al vele malen dood op het schoolplein gelegen. Ik negeer haar zoveel mogelijk. Het scheelt enorm veel energie.

Mijn schulden/achterstanden zijn zover ik weet helemaal weg. Dat is een heel fijn gevoel. Het geld wat nu over is (alle lasten eraf) kan ik gebruiken voor de buffer en om mijn huis gezellig te maken.

Ik wil iedereen die afgelopen jaar heeft mee gelezen, reacties en advies hebben gegeven heel erg bedanken. Ik reageer niet altijd op reacties, ik lees ze wel allemaal en ik heb er meestal heel veel aan. Bedankt allemaal!

19 opmerkingen:

  1. Top gedaan. Fijne feestdagen samen met je dochter.
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een kanjer! Een doorzetter! En een ontzettende lieve moeder! Heel erg goed gedaan. Een prachtig jaar om op terug te kunnen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch wat jij allemaal hebt bereikt in een jaar tijd! Petje af. Ga fijn door met bloggen, houd ons op de hoogte van jouw ontwikkelingen. Wij reageren dan weer wel of juist niet. Ik lees in elk geval altijd graag jouw stukjes. Alvast fijne feestdagen samen met je dochter. En maak er weer een fantastisch 2016 van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super dat het allemaal zo goed gegaan is. Je mag trots zijn op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kan echt trots zijn op jezelf.En op je dochter.Nu nog je huisrenovatie klaar krijgen en je hebt alles weer op de rit. Blijf bij jezelf en laat je niet leven door anderen. Je bent een sterke vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gedaan! Ik blijf graag meelezen op de blog. Fijn dat het bloggen je een uitlaatklep gaf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En wij leren weer van jou.... ga lekker door meis. \ik geniet van je blogjes en je eerlijkheid. \ik denk dat je dochter boft met zo'n moeder!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En wij leren weer van jou.... ga lekker door meis. \ik geniet van je blogjes en je eerlijkheid. \ik denk dat je dochter boft met zo'n moeder!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik reageer niet vaak maar wil wel zeggen dat ik heel graag meelees en dat je me inspireert om zuinig te leven en te kijken naar de kleine dingen! Bedankt daarvoor!! En volgens mij doen jij en je dochter het hartstikke goed! Ga zo door!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Trots zijn op jezelf en laat ons vooral meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. fantastisch dat je nu na 1 jaar er zo voor staat ; ook ik reageer niet vaak maar vind dat jij echt trots op jezelf mag zijn en daarom meld ik dit via jou blog.
    fijn dat jij en je leuke dochter nu een goede, rustige toekomst tegemoet gaan !!
    en blijf bloggen , volgens mij is dit een goeie uitlaad klep en kun je advies vragen.

    succes verder meiske , groet, Nicol.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Alles is al gezegd, niets aan toe te voegen Ook dat we van jou leren.

    Ga zo door, en hoe is het met je huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel langzaam begint het einde in zicht te komen. Ik heb vandaag de keuken goed schoongemaakt en de koelkast weer op zijn plek gezet. Morgen ga ik met de huiskamer aan de gang. Nog even en het is weer een normaal huis :-)

      Verwijderen
  13. Ik volg je al vanaf het begin en heb nog nooit een reactie geplaatst.. dus bij deze.. na 1 jaar de eerste reactie van mij :) Ik vind dat je het in alle opzichten supergoed doet! Ga vooral zo door, en blijf vooral bloggen.. dan beloof ik dat ik misschien vaker dan eens per jaar een reactie plaats haha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geen dank! Fijn dat je nu zo goed in het leven staat.
    Ik blijf je volgen en zal zo nu en dan zeker reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ikneem mijn petje af voor jou!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Op naar een vruchtbaar blogjaar 2016 :)

    BeantwoordenVerwijderen