woensdag 23 december 2015

Het dagje uit

Vandaag gingen we voor de kerst een dagje naar den bosch. Dochter had er heel erg veel zin in, ze was ook al vroeg wakker. Vooral de speelgoedwinkel, daar keek ze erg naar uit.

Om 11 uur waren we in den bosch. Op weg naar de speelgoedwinkel kwamen we langs de c en a. Normaal koop ik daar niet, de prijzen liggen boven mijn budget. Toch wou ik wel een keer binnen kijken. We troffen het, er was een hele hoek vol uitverkoop. Dochter heeft een leuk (nog iets te groot) shirt, een broek die haar perfect past (dat is zeldzaam) en een mooie nieuwe winterjas, die ze hopelijk een deel van de volgende winter ook nog man gebruiken. Bij elkaar net geen 25 euro.
Voor mij zijn we naar ms gegaan, waar ik een broek en shirt in de uitverkoop vond. Ik heb er ook een zwart vest bijgenomen, nu heb ik een leuk set voor de kerst en ook nog voor daarna.

De speelgoedwinkel was een tegenvaller, ze hadden er twee winkels van gemaakt, en van de gezellige sfeer was er niets meer over. Dochter heeft wel een nieuwe knuffel uitgezocht, maar van het gezellig snuffelen van de andere jaren kwam niks.
Ik heb mijn borduurstof weer gekocht, ik kan weer een jaar vooruit.

Daarna zijn we naar de Sint Jan kerk gegaan om naar de grootste kerststal (dat zei mijn vader) te kijken. Jammer genoeg krijgt Maria haar baby morgen pas, de kribbe was nog leeg.
Als afsluiter zijn we langs de bakker gegaan en hebben heerlijk gegeten en warme chocomelk gedronken.

Door de kleren hebben we wel meer uitgegeven dan gepland, maar ik had 200 euro meer salaris dan ik dacht. En nu hoeven we in januari niet noodzakelijk op klerenjacht.

28 opmerkingen:

  1. Klinkt als een heerlijke mama dochter dag! En fijn die kleren in de uitverkoop gescoord! Lekker van genieten saampjes.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lees jij je eigen berichtjes wel eens terug? Wij krijgen geen enkele toeslag, maar zoveel uitjes, ontbijtjes en kleding gaat (en kan) er bij ons niet af hoor. Ik vroeg me dan ook af of jij een jaaroverzicht of maandoverzicht hebt waar, per categorie, je geld heengaat. Misschien kan iemand daar wat mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees de berichten altijd.
      En heb zo mijn twijfels over de echtheid van dit blog. Ik heb al eens aan http://opnieuwbegonnen.blogspot.nl/ gevraagd of zij ook dit blog schrijft omdat de stijl vrijwel hetzelfde is. Daar heb ik geen antwoord op gekregen.
      Eerlijk gezegd geloof ik er helemaal niets meer van. Papier is tenslotte geduldig.

      Verwijderen
    2. jullie klinken nogal zuur en jaloers.
      Ik krijg ook geen enkele toeslag, maar wel hetzelfde aantal uitjes en andere leuke dingen. Het is vooral een kwestie van prioriteiten stellen en dingen laten om andere dingen wel te kunnen.

      Verwijderen
    3. Opnieuw begonnen is een ander, ik schrijf alleen onder de naam nieuw begin. Lianne, je hoeft hier niet te lezen, er zit zo'n kruisje links boven waarop je kan drukken.

      @anoniem, dat is wel een idee. Ik heb nog nooit maandoverzichten gemaakt of bijgehouden. Een mooi doel voor 2016.

      Verwijderen
  3. Ik ben niet zuur en jaloers al helemaal niet. Geldgebrek heb ik ook niet dus voor mij geen toeslagen.
    Vreemd dat bloggers niet tegen een beetje kritiek kunnen. Er wordt dan altijd gezegd dat je het niet hoeft te lezen. Dat hoeft inderdaad niet maar ik vond het altijd wel leuk. Het wordt nu wat ongeloofwaardiger dus minder leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat maakt mijn blog voor jouw dan ongeloofwaardig?

      Verwijderen
    2. Je manier van schrijven maakt je blog voor mij ongeloofwaardig. Het lukt je om (bijna) alles goedkoop te kopen, kortingskaartjes te scoren, je broer te helpen met geld in plaats van dat hij een uitkering aanvraagt, etc. Het is voor mij net allemaal teveel. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben hoor dus trek je zeker niets van mij aan en schrijf lekker door.

      Verwijderen
    3. Mijn broertje helpen is niet dat hij geen uitkering hoeft aan te vragen, integendeel. Het is om te zorgen dat hij in zijn flat kan blijven.
      Bijna alles is goedkoop te krijgen, dat klopt. Je moet het alleen willen en kunnen zien. Die kortingskaartjes snap ik niet wat je bedoeld.

      Verwijderen
  4. Ik heb ook zo mijn twijfels over dit blog maar dan vraag ik me weer af waarom zou iemand dit doen dus..........
    Het is inderdaad 'n gegeven dat bloggers slecht tegen kritiek kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor sommige mensen is het blijkbaar erg lastig om buiten hun eigen kaders te denken. Er zijn zoveel verschillende manieren om met je werk, geld en toeslagen om te gaan, dat het misschien onwerkelijk lijkt. Probeer tolerant te zijn naar elkaar, is trouwens ook een fijne kerstgedachte ;-). Ik zou veel dingen ook anders doen dan 'mijn nieuwe begin', maar dat maakt het lezen van blogs juist interessant. Je kunt dan eens 'binnenkijken' bij een ander.

    @Mijn Nieuwe Begin', volg je eigen pad, en blijf dicht bij jezelf. Je moet in vrede leven met jezelf, dat is belangrijk!
    Goede Kerstdagen!

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Tineke, jij ook hele goede kerstdagen!

      Verwijderen
  6. Gezellig zo'n dagje uit met je dochter in de vakantie. Dat deed ik vroeger ook altijd met mijn ouders maar dan in de herfstvakantie. Want kinderbijslag en dan met de trein naar een andere stad. Mooie herinnering.
    Ik vind je blog wel leuk en ben blij dat je (weer) zo positief in het leven staat en van een dubbeltje een kwartje maakt qua koopjes en uitjes met je dochter.

    groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh niets van al die kritiek aantrekken hoor...ik begrijp echt niet waarom je niet meer geloofwaardig zou zijn? Toch logisch dat je vooral positieve verhalen brengt denk ik? Zou ik in ieder geval doen ;-)
    Misschien een idee om kledij in kringwinkels te kopen? Doen wij altijd (gezin met drie kindjes).
    Groetjes,
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat deed ik wel vaak, maar in de grotere maten hangt hier heel weinig in dochters maat. En ze begint groot te worden, wat ze niet mooi vind trekt ze niet aan. Soms koop ik kleding pakketten op mp, dan kan ze zelf kiezen wat ze wil, en de rest geven we weg.

      Verwijderen
    2. Dat probleem heb ik hier ook. Er hangt niet zo veel in de maat van dochter, en dan ook nog in haar smaak. Ze is gelukkig best makkelijk als ik een beetje rekening met haar smaak houd. En ik krijg veel dingen op de groei van kennissen die grotere meiden hebben. Net of er toen een geboortegolfje was.

      Verwijderen
  8. ha ha , wat een zure reacties zitten er hier tussen zeg !
    echte "damesreacties "...
    zo-n zuurpruimerij zou je op een mannenblog niet tegenkomen denk ik , zover je al mannelijke bloggers hebt ....
    bij dames komt er snel jalouzie , om de hoek kijken , en elkaar niks gunnen ....
    als nieuw begin alleen over ellende en narigheid zou moeten schrijven , zouden diezelfde dames meer genieten van haar blog ....
    nou , nieuw begin ik wens je alle gods , veel geluk , veel korting ;}, heel veel meevallers , en heel veel liefde en plezier met je dochter !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Nieuw Begin,

    Ik lees je blog alweer geruime tijd, en nog altijd met plezier! En ik ben blij dat je ondanks de zure reacties van tijd tot tijd ook gewoon doorgaat!

    Trek het je vooral niet persoonlijk aan zou ik zeggen! Moet eerlijk toegeven dat ik er soms ook van sta te kijken wat voor toeslagen en regelingen er allemaal zijn voor mensen met een lager inkomen. Waardoor het soms "oneerlijk" wordt ervaren door mensen die fulltime werken of zelfs uit een 2 verdieners gezin komen en kinderen naar de opvang moeten brengen en wellicht jaloers zijn op jouw situatie en de tijd die je kan doorbrengen met je dochter. Maar laten we wel wezen, de overheid biedt die regelingen en je zou gek zijn om ze niet aan te pakken. Toeslagen en dergelijke heb ik geen recht op. Hypotheekrente aftrek wel, nodig? Kan eventueel ook zonder. Pak hem toch met beide handen aan. Zelfde geldt voor de kinderbijslag die rechtstreeks naar de spaarrekening voor de kleine gaat. Niemand laat gratis geld liggen toch? En wat je er mee doet, helemaal zelf weten! En des te leuker dat we via je blog met je mee kunnen lezen. Dus ga zo door!

    Alvast hele fijne feestdagen en een prettig nieuw blogjaar!

    Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. he wat een negativiteit allemaal vandaag, iedereen en beetje verkeerd uit bed gestapt?

    wat is het nou met mensen die denken alles te kunnen zeggen.. ik krijg dit niet ik krijg dat niet... ik ik ik

    Nieuwe Begin , je doet het goed, en ik geniet van je blog , ik vind het complimenteer dat je je best doet, en gewoon werkt, laten we dat niet vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een blog die je niet interessant/leuk/eerlijk/passend/wat dan ook voor negatiefs vindt? Valt voor mij onder dezelfde kop als tv-programma dat niet interessant/enz enz is! Niet naar kijken/lezen! Kritiek geven mag altijd maar zo argwanend bijna "afzeiken" (excuus voor t woord. Ken hiervoor geen netter woord)....dat is geen kritiek geven meer. Als ik een blog niet meer kan waarderen gaat deze gewoon van mn lijstje favourieten af. Genoeg andere blogs op het net die ik leuker vind! Nieuw begin: hele fijne kerstdagen met je dochter. Geniet ervan. Ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik heb weleens getwijfeld aan de 'echtheid' van mijn nieuwe begin.Niet vanwege de toslagen, als je daar recht op hebt dan is dat niet voor niets. Ik weet niet waarom ik dat weleens denk.Misschien omdat het plaatje te goed klopt, moeilijke achtergrond, met hulp eruit gekomen en nu gaat het goed. Dat gun ik haar van ganse harte en toch... misschien wordt het blog door een ander geschreven, misschien het taalgebruik, ik weet het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk dat je zo'n leuke dag hebt gehad en gescoord heb met kleding. Jammer van de speelgoedwinkel, helaas veranderen dingen soms en dan kan het tegenvallen.

    Wat een jaloezie hier. Omdat iemand nu geleerd heeft om goed met geld om te gaan en koopjes af te lopen, betekend dat nog niet dat het niet echt is. Een nieuw begin zal andere prioriteiten hebben en daarom bepaalde uitgaven niet hebben, zodat ze dit met dochter juist wel kan doen. En als je dat denkt, laat een blog dan links liggen en ga ergens anders lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik lees nu pas alle reacties, wat een akelige argwaan zeg. Echt lelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik twijfel over de echtheid. Sorry.
    Soms lijkt het dat je reacties uit wil lokken. Ik denk dat het verhaaltje niet klopt. Teveel toeslagen, te veel geluk. Taalgebruik is te goed.
    En misschien vooral mijn gevoel wat dat aangeeft.
    Ik volg je blog niet gericht. Bij andere bloggers zie ik wel eens een blog van je voorbij komen. Vandaar dat ik wel eens wat van je lees.
    Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reageren op deze manier als je 'wel eens een blogje van iemand leest' is kort door de bocht. En 'te goed taalgebruik', je lijkt van mening dat slimme mensen niet in de problemen kunnen komen of in een rotsituatie kunnen belanden? Think again.

      Toeslagen voor eenoudergezinnen zijn in nederland inderdaad erg hoog. Ik heb me er bij een vriendin ook wel eens over verbaasd, maar de mogelijkheden zijn er dus waaom er geen gebruik van maken? We lijken wel eens te vergeten dat mensen met mega hoge inkomsten vaak nog meer ontvangen door de hypotheekrenteaftrek. Uiteindelijk is dit ook een soort toeslag voor mensen die het vaak niet eens nodig hebben of de hypotheek zo hoog mogelijk zetten om zoveel mogelijk aftrek te hebben. Dat is dan normaal en een eenouder toeslag is bijkbaar 'te hoog'.

      En even om het voor te zijn, ik zit in een totaal andere situatie en ontvang toeslag noch hypotheekrente aftrek dus ik voel me niet persoonlijk aangevallen. Ik verbaas me alleen over achterdocht van sommige hier... Lees het dan lekker niet zou ik zeggen. ;)

      Verwijderen
  16. dag nieuw begin , ik heb veel bewondering voor je en ik kom altijd effe bij je lezen als ik op de PC zit en ik lees je via zuinigaan , mensen begrijpen soms elkaars keuzes niet zo heb ik een goeie vriendin die mij eigenlijk een beetje opstookt met te zeggen "ja, je moet toch leven ook..)omdat wij niet op restaurant gaan niet vaak op reis gaan ..niet naar de film niet naar de kapper maar wij hebben wel ons eigen huisje en ik moet niet full-time werken en we gaan elk jaar kamperen en kunnen onze kinderen goed (medisch) laten helpen en ja soms heb ik ook wel es zin om te doen zoals zij, op oudejaarsavond chique uit eten 85€per persoon en nieuwe kledij etc (zegt ze voor één keer mag het wel es ...)ik zwijg en slik wij gaan zelfs geen frites uit eten of een ijsje opreis we halen in de super in F 6 ijsjes in een doos ook lekker ik bewonder je enorm dikke pluim van een vlaamse die ook een beetje te dik is en daardoor ook moeilijk kleren vind tweedehands en dochter is nu ook groter en heeft liever nieuw zoon draagt wel nog tweedehands dus aub niet stoppen ik zou je echt missen lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen